• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74612
+
-

سنجش سلامت نوآموزان در 72 پایگاه

سنجش سلامت نوآموزان در 72 پایگاه

رئیس اداره پرورش استثنایی فارس از استقرار پایگاه‌های سنجش بدو ورود و پیش‌دبستانی در استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها تا پایان شهریور فعال هستند. 

به گزارش تسنیم، «محسن بهشتی‌پور» با اشاره به استقرار 72 پایگاه سنجش در استان افزود: در کل استان 72 پایگاه سنجش بدو ورود داریم که 14 پایگاه در شیراز واقع شده است. علاوه بر آن، یک پایگاه تخصصی نیز در شیراز برای ارجاعات پایگاه‌های عادی مستقر شده است. 

وی با بیان این‌که سنجش در بدو ورود یعنی کلاس‌اولی‌ها اجباری است گفت: والدین تا پایان شهریورماه فرصت دارند که این سنجش را انجام دهند، اما باید این نکته را مد نظر داشته باشند که برای طی فرایند ثبت‌نام زودتر باید اقدام کنند. 

رئیس اداره پرورش استثنایی استان با بیان این‌که رویکرد آموزش و پرورش سنجش در مقطع پیش‌دبستانی است افزود: از آنجا که هرچه در سنین پایین‌تر سنجش صورت بگیرد امکان و فرصت مداخله بهتر و بیشتر است، سنجش پیش‌دبستانی‌ها نیز در استان فارس انجام می‌شود. 

بهشتی‌پور با بیان این‌که امسال 50 درصد از پیش‌دبستانی‌ها در استان فارس ارزیابی می‌شوند بیان کرد: در شیراز 2 پایگاه تخصصی پیش‌دبستانی مستقر شده، اما این خدمات در پایگاه‌های بدو ورود هم در صورتی که نوبت خالی داشته باشند انجام می‌شود. وی با اشاره به اقداماتی که در پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود عنوان کرد: سلامت عمومی، بهداشت عمومی، بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و دیگر موارد ارزیابی می‌شود و در صورت وجود داشتن مشکل، کودک به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود. 

رئیس اداره پرورش استثنایی استان فارس با تاکید بر این‌که پایگاه‌ها تا پایان شهریورماه مستقر هستند تصریح کرد: در سال گذشته برخی از پایگاه‌ها تا آبان‌ماه نیز فعال بودند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید