• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74550
+
-

دست پر «صدرا» از طرح‌های هفته دولت

مخزن 15هزار متر مکعبی شرق صدرا به بهره‌برداری رسید

هفته دولت
دست پر «صدرا» از طرح‌های هفته دولت

نخستین روز هفته دولت برای اهالی شهر جدید صدرا در شمال غرب شیراز که در تابستان امسال با مشکلاتی در زمینه آب آشامیدنی مواجه بودند، با خبر خوبی همراه بود.

 به گزارش ایرنا، در آیینی با حضور استاندار فارس، مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی شرق صدرا به بهره‌برداری رسید،؛ طرحی که برای اجرای آن ۸۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
خط انتقال فولادی آب‌رسانی از غرب به شرق صدرا به طول 5 کیلومتر با ۵۹ میلیارد ریال اعتبار و حفر و تجهیز 2 حلقه چاه در صدرا و 8 حلقه چاه در شیراز با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار از دیگر خبرهای خوشی بود که در این طرح به آنها اشاره شد. 

استاندار فارس در سخنانی در این آیین گفت:‌ مشکلات زیادی درخصوص صدرا از گذشته وجود داشته، اما خدمتی که در اولین روز از هفته دولت به مردم این شهر عرضه شد در کاهش مشکلات آب آشامیدنی این شهر جدید بسیار اثرگذار است.
وی با اشاره به تلاش دولتمردان برای کاستن از مشکلات فراروی زندگی مردم اظهار کرد: ۸۲۱پروژه با رقم بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت سال ۹۸ در این استان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها در ۱۱ حوزه خدمات ممتاز و جدیدی به مردم ارائه می‌شود.

رحیمی با اشاره به روند ساخت دیگر طرح‌های عمرانی و صنعتی در استان گفت:‌ تا پایان سال جاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی، عمران و آبادانی در سراسر استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.


به مسئولان صدرا تذکر داده بودم

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری‌ تعدادی از مدیران شهری صدرا گفت: 2 ماه قبل از بروز مشکلات در شهرداری صدرا و بازداشت تنی چند از مسئولان شهرداری و شورای این شهر جدید، از این افراد خواستم که رویه خود را اصلاح کنند و از سمت خود نیز استعفا دهند، اما این افراد نپذیرفتند و بعضاً از در تخریب با من نیز وارد شدند. ۱۴ مرداد ۹۸ رئیس کل دادگستری فارس از بازداشت 4 نفر از مسئولان شهرداری و شورای شهر صدرا خبر داد که علتش مسائل مالی عنوان شد. 


آب‌رسانی به شیراز با چاه ممکن نیست 

مدیرعامل آبفای شیراز در ادامه این مراسم گفت: شرکت آب و فاضلاب شیراز اکنون ۷۳۰ هزار اشتراک آب و ۴۱۰ هزار اشتراک فاضلاب دارد.
«الله‌بخش نظرپور» سیل مهاجرت به شیراز و صدرا را زیاد عنوان کرد و افزود: آب‌رسانی به کلان‌شهر شیراز که چهارمین شهر پرجمعیت کشور است، از طریق حفر چاه مقدور نیست.

وی ادامه داد: برای تامین آب شیراز احداث خط دوم آب‌رسانی به این کلان‌شهر در دستور کار قرار گرفته است که این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و تا ۱۵ سال آینده، آب آشامیدنی شیراز را بدون مشکل و افت فشار تامین کند.

نظرپور اضافه کرد: امروز مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی صدرا افتتاح شد که آب شرب ۱۸ هزار خانوار را تامین می‌کند و آب این مخزن نیز از ۵ حلقه چاه تامین می‌شود. مدیرعامل آبفای شیراز ادامه داد: در حال حاضر، ۱۳۶۸ میلیارد تومان پروژه در حوزه آب در شیراز و صدرا در حال اجرا است.


امام جمعه صدرا: بخشداری در صدرا مستقر شود

امام جمعه صدرا در ادامه این آیین گفت: شهر جدید صدرا سه مرتبه به دلیل تخلفات مسئولان این شهر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است که یک دوره قبل از زمان مسئولیت من و دو دوره در زمانی که من امام‌ جمعه این شهر بودم رخ داده است.

حجت‌الاسلام «حسین نژادیان» افزود: اخیرا به آرشیو عکس روز معارفه خودم نگاه می‌کردم که دریافتم اغلب مسئولان صدرا که در این عکس حضور دارند، بازداشت و دستگیر شده‌اند.
وی در ادامه از نهادهای امنیتی خواست امامان جمعه را در جریان تخلفات مسئولان قرار دهند و گفت:‌ در این صورت، از برخی تخلفات جلوگیری و در راستای حفظ امید در جامعه گام برداشته می‌شود. 

نژادیان در ادامه به برخی مشکلات اهالی صدرا نظیر راه دسترسی، نبود آرامستان و فضاهای آموزشی کافی اشاره کرد و گفت: صدرا در بین تمامی شهرستان‌های فارس ظرفیت بی‌نظیری است، اما نماینده رسمی دولت نظیر فرمانداری و بخشداری در این شهر مستقر نیست و قطعا ایجاد این نهاد از بروز بسیاری از تخلفات در صدرا جلوگیری خواهد کرد. شهر جدید صدرا در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید