• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74494
+
-

نبود خوابگاه؛ اصلی‌ترین مشکل دانشگاه صنعتی

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه یکی از اصلی‌ترین مشکلات این دانشگاه را نبود خوابگاه دانشجویی دانست و این مهم را ناشی از منع ساخت خوابگاه دولتی در برنامه پنجم توسعه عنوان کرد.  به گزارش ایرنا «علی‌اکبر اختری» در نشست مشترک ‌«سیدقاسم جاسمی» نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی با ریاست و مسئولان دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: این موضوع، دانشگاه را مجبور به روی آوردن به خوابگاه‌‌های خودگردان و صرف هزینه‌ از بخش بودجه دانشجویی برای کمک به هزینه خوابگاه‌ها کرده است.

وی اظهار کرد: قبل از نقل مکان به ساختمان جدید سرعت رشد آرامی داشتیم. پس از جابه‌جایی سرعت رشد دانشگاه افزایش یافته است، ولی سرعت رشد بودجه متناسب با آن نیست. با توجه به وضعیت تخصیص بودجه موجود، این دانشگاه مجبور است بسیاری از اعتبارات خود را صرف سرویس ایاب و ذهاب و غذای دانشجویان کند.  اختری همچنین به آمار و ارقام آموزش عالی و آموزش و پرورش استان اشاره و اظهار کرد: از لحاظ قبولی در ۱۰۰ هزار نفر، کرمانشاه در جایگاه بیست‌وهشتم قرار دارد و در آموزش عالی نیز بیست‌وسوم هستیم.

کرمانشاه صندلی خالی ندارد، اما استان‌هایی مانند خوزستان با ۱۵ دانشگاه و کرمان با ۱۲دانشگاه صندلی خالی دارند و این نشان از توجه مسئولان و ایجاد تناسب بین فضای آموزش عالی و جمعیت استان دارد.  رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه یادآور شد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارتباطات سازنده و مناسبی را با اقلیم کردستان برقرار کرده است و توانایی این را دارد که نیروهای متخصصی را در این اقلیم آموزش دهد، البته هنوز در زمینه جذب دانشجو وارد نشده و در حال انجام مقدمات کار است.

وی ادامه داد: همچنین در هفته‌های آتی میزبان مسئولان دانشگاه حلبچه خواهیم بود. نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: هر جا نیازی احساس شود، ما نمایندگان مردم باید آن‌جا حضور یافته و به رفع مشکلات مردم بپردازیم.

«سیدقاسم جاسمی» ضمن این‌که از تحول بسیار خوب دانشگاه صنعتی ابراز خرسندی کرد و از تلاش‌های ریاست و مسئولان دانشگاه در سال‌های گذشته تقدیر کرد و گفت: اگر مراکز آموزشی قبل از مهارت‌آموزی به سلامت روحی و جسمی دانش‌آموختگان خود توجه کنند و این ۲ امر را در کنار هم داشته باشند، به یقین در جایگاه شایسته‌ای قرار می‌گیرند؛ جایگاهی که امروز در دانشگاه صنعتی کرمانشاه شاهد آن هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید