• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74057
+
-

افزایش جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای

اخبار استان
افزایش جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 8 درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای این استان طی چهار ماه امسال خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ «بهنام ویسی‌پور» افزود: تلفات تصادفات جاده‌ای استان در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 8 درصدی داشت. همچنین طی این مدت مصدومان تصادفات استان کاهش حدود 2 درصدی داشت.  وی اظهار کرد: 70 درصد تصادفات منجر به فوت این استان ناشی از واژگونی و خروج از جاده است که به علت خستگی و خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه بود. 

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده تصادفات استان در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است. سرهنگ ویسی‌پور با اشاره به کشته شدن عابران پیاده در استان تصریح کرد: 11 درصد تلفات تصادفات جاده‌ای استان در چهار ماه امسال را عابران پیاده بودند. بیشتر تلفات در مناطق بلهزار و مهریان در بویراحمد، دارشاهی در شهرستان دنا و کلایه در کهگیلویه بوده است. 

وی با بیان این‌که بیشترین حوادث جاده‌ای استان در کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده است ادامه داد: این شهرستان‌ها با توجه به گردشگرپذیری بیشترین حوادث جاده‌ای استان را داشتند. رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کم‌عرض بودن جاده‌های روستای استان، کافی نبودن علائم هشداردهنده و خطای انسانی در زمینه وقوع حوادث جاده‌ای استان موثرند. 

سرهنگ ویسی‌پور تاکید کرد: دوراهی سپیدار و تونل گل زردی در محور یاسوج- بابامیدان، پل تنگ سریز، پل تلگاه، دوراهی کریک در محور یاسوج – اصفهان، شلالدان در محور گچساران- بابامیدان، پیچ آب حیات در محور یاسوج- چرام و کمربندی یاسوج بیشترین حوادث منجر به فوت استان را داشتند. وی بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، آشکار‌سازی نقاط حادثه‌خیز، تسریع در اتمام پروژه‌های در دست اجرا، تجهیز محورهای مواصلاتی استان به تجهیزات کنترلی الکترونیکی و آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی می‌تواند در کاهش تصادفات و تلفات استان تاثیرگذار باشد. 

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز جمعه 25 مرداد در پی ‌واژگونی یک دستگاه خودرو پراید با 7 سرنشین در محور قدیم یاسوج – شیراز 2 کشته و 5 مصدوم بر جای گذاشت. از مردم انتظار داریم قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. 

سرهنگ ویسی‌پور افزود: خودروهای دارای سرنشین مازاد بر ظرفیت، در صورتی که تصادف یا حادثه‌ای برای آنها رخ دهد، منجر به افزایش تلفات می‌شود و قدرت مانور رانندگان را کاهش می‌دهد. سرنشین مازاد مشمول پرداخت خسارت از سوی بیمه نمی‌شود. وی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تلفات تصادفات جاده‌ای استان به علت پرتاب شدن از داخل خودرو و برخورد سر با بدنه خودرو و یا اجسام بیرون ناشی از نبستن کمربند ایمنی بوده است. راکبین موتورسیکلت نیز برای کاهش تلفات جاده‌ای از کلاه ایمنی استفاده کنند. 

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های دوطرفه استان 95 کیلومتر در روز و 85 کیلومتر در شب است. افزایش سرعت از حد مجاز منجر به افزایش تلفات و شدت تصادفات می‌شود. ویسی‌پور تصریح کرد: 92 درصد تصادفات منجربه فوت استان کهگیلویه و بویراحمد به علت خطای استانی است. 

وی با اشاره به افزایش تصادفات و تلفات در شهریور بیان کرد: با توجه به این‌که شهریورماه پایان تعطیلات تابستانی، آغاز ثبت‌نام مدارس و دانشگاه‌هاست و سفرها افزایش می‌یابند، حجم ترافیک نیز بیشتر می‌شود و تصادفات و تلفات در این ماه افزایش می‌یابد. انتظار داریم مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. ناآشنایی رانندگان کم‌تجربه در محورهای برون‌شهری و خستگی و خواب‌آلودگی نیز در تصادفات شهریورماه موثر هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید