• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74013
+
-

هفته پربار برای 3 استان

در هفته دولت که از امروز آغاز می‌شود ۷۷ پروژه جهاد کشاورزی در فارس ، ۵۶۹ پروژه در بوشهر و ۱۹ پروژه عمرانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

هفته دولت
هفته پربار برای 3 استان

هفته دولت فصل شکوفایی پروژه‌ها و طرح‌هایی است که یک سال انتظار کشیدند تا موعد افتتاح یا بهره‌برداری آنها برسد. حالا در این میان، یا طرح‌هایی وجود دارد که چندین هفته دولت را به خود دیده و تا پایان کلنگ‌زنی و قیچی شدن روبان رفته‌اند و همچنان راکد مانده‌اند یا پروژه‌هایی بودند که بخت از نظر مالی یارشان بوده و بعد از افتتاح یا کلنگ‌زنی به حیاتشان ادامه داده‌اند. 

به گزارش همشهری، در بین استان‌های کشور، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد هم از غافله انبوه طرح‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی عقب نمانده است. 


۷۷ پروژه جهاد کشاورزی فارس افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افتتاح ۷۷‌پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت خبر داد. «محمدمهدی قاسمی» ضمن تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: افتتاح ۷۷ پروژه به مناسبت هفته دولت در فارس منجر به ایجاد اشتغال برای ۵۷۵ نفر به شکل مستقیم و بهره‌مندی 90۶۴ خانوار خواهد شد. 

وی افزود: از کل طرح‌های آماده افتتاح ۲۰ طرح در بخش بهبود تولیدات گیاهی، ۲۰ طرح در بخش بهبود تولیدات دامی، ۱۴ طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و ۳ پروژه در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی است. قاسمی در تشریح مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت گفت: بهره‌برداری از ۴۸۱ سامانه نوین آبیاری برای پوشش ۴۳۸۱ هکتار از اراضی زراعی از مهم‌ترین پروژه‌هاست که به شکل همزمان افتتاح می‌شود. 

قاسمی از آغاز عملیات اجرایی 3 واحد فراوری انجیر، بسته‌بندی خرما و پرورش ماهی قزل‌آلا نیز در این ایام خبر داد و گفت: در این هفته ۶ پروژه در بخش عشایر استان که ۷۳۶ خانوار را منتفع می‌کند، ۱۰طرح آبخیزداری با انتفاع بیش از ۳۱۷۸ خانوار و ۲طرح تعاون روستایی با انتفاع بیش از ۴۵۰۰خانوار هم افتتاح خواهد شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس نیز از افتتاح ۱۰ پروژه به مناسبت هفته دولت خبر داد. 

«محمدعلی قلندری» گفت: این پروژه‌ها با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد ریال آماده شده است. مدیرعامل شرکت آبفای فارس خاطرنشان کرد که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، جمعیتی بالغ بر ۱۹ هزار و ۴۰۰ خانوار در 8 شهرستان از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار خواهند شد. 


۱۴ پروژه گردشگری فارس در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر کل میراث ‌فرهنگی استان فارس با گرامیداشت هفته دولت ازافتتاح ۱۴ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵ میلیارد تومان در این هفته خبر داد.«مصیب امیری» در تشریح این طرح‌ها اظهار کرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد و 480 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی بیان کرد: طرح‌های قابل افتتاح شامل 10 اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد و 680 میلیون تومان در شیراز، نی‌ریز، سپیدان، فیروزآباد، مرودشت، پاسارگاد است و با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال 68 نفر فراهم می‌شود. 

مدیر کل میراث ‌فرهنگی فارس تصریح کرد: در این هفته 3 پروژه شامل یک اقامتگاه سنتی و 2 سفره‌خانه سنتی در شیراز و یک مرکز گردشگری روستایی و عشایری در کازرون با مجموع سرمایه‌گذاری 11 میلیارد و 800 میلیون تومان و اشتغال‌زایی 53 نفر به بهره‌برداری می‌رسند.


افتتاح ۵۶۹ پروژه در هفته دولت

استاندار بوشهر از افتتاح ۵۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر‌داد.  «عبدالکریم گراوند» در بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی استان گفت: این پروژه‌ها شامل ۳۶ پروژه اقتصادی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و ۵۳۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۶۴۷میلیارد تومان است. استاندار بوشهر همچنین از شروع عملیات اجرایی ۹۶ پروژه در استان بوشهر در هفته دولت خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در مجموع با اعتبار 1550میلیارد تومان اجرا می‌شود.

 گراوند با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی تعداد پروژه‌های عمرانی هفته دولت سال جاری نسبت به سال گذشته، بیان کرد: همچنین پروژه‌های اقتصادی استان بوشهر در هفته دولت امسال ۶۷ درصد افزایش یافته است.  مدیر ارشد استان بوشهر تاکید کرد: پروژه‌های امسال از نظر ارزش ریالی نسبت به سال قبل با افزایش ۳۶‌درصدی روبه‌ رو بوده است. 


۱۹ پروژه عمرانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در هفته دولت امسال ۱۹ پروژه عمرانی روستایی در شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. «حسین جنتی» اظهار کرد: 19 پروژه عمرانی روستایی در شهرستان‌های استان با اعتبار 230 میلیارد ریال در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. 
وی زیرسازی، آسفالت، سنگ‌فرش، جدول‌گذاری و سالن ورزشی را از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی تمامی این پروژه‌ها از ابتدای امسال بوده است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نیز گفت: ۴۳ طرح برق‌رسانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‎زنی می‌شود. از مجموع این تعداد طرح افتتاحی و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال در حوزه برق‌رسانی، ۴۰ طرح افتتاح و 3 طرح دیگر کلنگ‌زنی می‌شود. «داود راهزادی» افزود: مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال در حوزه برق توسعه و احداث شبکه‌های برق شهری سررود شمالی، بهره‌برداری از مرحله اول ایستگاه ۱۳۲ کیلوولت شهرستان چرام، توسعه و اصلاح شبکه روستایی تنگ ابدال بهمئی به نمایندگی از ۱۰ پروژه روستایی دیگر هستند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید