• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74055
+
-

گناوه در مسیر توسعه همه‌جانبه

گناوه در مسیر توسعه همه‌جانبه

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: تعیین شهرستان گناوه به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور به معنای محرومیت آن نیست.

 به گزارش مهر، «رسول رستمی» اظهار کرد: طرح ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته در کشور در دفتر مقام معظم رهبری کلید خورد و وزیر کشور متولی آن شده است تا با رویکرد علمی و دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای بتوان برنامه‌‌ریزی کرد و این شهرستان‌ها را الگویی بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی قرار داد و آن را به شهرستان‌های دیگر گسترش داد. 

وی افزود: شهرستان گناوه یکی از ۳۱ شهرستان‌ کمتر توسعه‌یافته کشور است، ولی این به ‌معنای محرومیت این شهرستان نیست، بلکه هدف از آن توسعه همه‌جانبه و فراگیر در این شهرستان است تا بتوان این ظرفیت را برای توسعه کرانه‌های شمالی خلیج فارس و استان بوشهر در نظر گرفت. رستمی اظهار کرد: گناوه دارای ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف است. برای بهره‌برداری مناسب از این فرصت‌ها باید برنامه‌‌ریزی کرد تا از آنها استفاده بهینه شود. 

وی تصریح کرد: اجرای این طرح مورد تاکید ویژه استاندار است و به منظور اجرای این طرح در شهرستان گناوه، نشست‌های متعددی با رویکردهای چندوجهی پیش‌بینی شده است که هم به زیرساخت‌ها و ارتقای آن توجه ویژه می‌شود و هم به ارتقای مسائل اجتماعی در شهر و روستاهای شهرستان گناوه نگاه خاصی می‌شود. 

رستمی بیان کرد: در سطح کشور وزیر کشور و همه هیات دولت این طرح را مد نظر قرار داده‌اند و در هر بخشی از حوزه‌ها تکلیفی در وزارتخانه‌ها برای این طرح تعریف شده است. وی ادامه داد: در استان بوشهر نیز برای استفاده هرچه بیشتر از این موقعیت و نتیجه‌بخش بودن این طرح اتاق فکری از نخبگان استان تشکیل می‌شود و کمیته‌ها و نشست‌های متعددی با دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و مسئولیت‌ها و ماموریت آنان تا پایان سال و برنامه ششم توسعه تدوین و مشخص می‌شود. 

رستمی گفت: کار اصلی این طرح در شهرستان به مدیریت فرماندار است که خوشبختانه فرماندار گناوه هم تجربه و تعهد و توانایی و مدیریت لازم را در این زمینه دارد و تعامل خوبی بین دستگاه‌های مختلف هست. مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر یادآور شد: ظرفیت ملی، استانی و شهرستانی در بخش‌های نهادی، مردمی و بخش دولتی همه در کنار هم برای توسعه شهرستان قرار گرفته‌اند. 
 وی افزود: تعیین شهرستان گناوه در جمع ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته فرصت بسیار مناسبی برای این شهرستان است و مسئولان و مردم باید از این فرصت پیش‌آمده برای توسعه و پیشرفت شهرستان گناوه نهایت استفاده را ببرند.

 وی بیان کرد: هر برنامه و طرح مناسب و خوبی که قرار باشد در آینده در استان بوشهر اجرا شود از شهرستان گناوه به عنوان پایلوت شروع می‌شود. علاقه‌مندیم که مدل را در توسعه شهری و روستایی و موضوعات فراگیر توسعه با مدل گناوه در استان پیاده کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید