• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 31 مرداد 1398
کد مطلب : 73920
+
-

افزایش قیمت سفرهای هوایی در ایام محرم

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش قیمت سفر هوایی به عتبات در ایام محرم گفت: ثبت‌نام دوره اربعین از ابتدای شهریور در سامانه سماح آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند از دهم محرم بدون داشتن روادید به عتبات سفر کنند. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی درباره سفر به عتبات عالیات در ایام محرم گفت: دوره جدید ثبت‌نام عتبات چند روزی است که آغاز شده و مقرر شده است از ابتدای شهریور‌ماه روزانه ۵۰کاروان هوایی و ۴۰کاروان زمینی به عتبات اعزام شوند و این روند تا ۳۱شهریورماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این دوره ۳۰روزه بالاترین هزینه سفر هوایی ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان و کمترین هزینه سفر به عتبات از طریق هوایی ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان است که با توجه به گران شدن قیمت بلیت تا حدودی افزایش قیمت در سفرهای هوایی مشاهده می‌شود.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر زمینی به عتبات عالیات گفت: بالاترین مبلغ برای سفر زمینی به عتبات ۲میلیون و ۲۵۰هزار تومان و پایین‌ترین مبلغ برای هزینه سفر زمینی به عتبات عالیات یک‌میلیون و ۹۵۰هزار تومان است که به‌مدت ۷روز در عراق حضور دارند. رحمانی با بیان اینکه روزانه ۲هزار نفر به عراق در این مدت سفر خواهند کرد، گفت: دولت و بیمه هیچ تعهدی نسبت به کاروان‌های غیررسمی ندارند و متأسفانه برخی افراد درگیر ظاهر تبلیغات این کاروان‌های آزاد می‌شوند و گاهی با مشکلاتی در عراق مواجه می‌شوند.
وی با اشاره به ثبت‌نام زائران برای سفر اربعین ادامه داد: ثبت‌نام برای سفر اربعین از روز جمعه یکم شهریور همزمان در سراسر کشور در سامانه سماح آغاز می‌شود و باتوجه به اینکه ویزا برداشته شده است از دهم محرم مصادف با ۱۹شهریور‌ماه اعزام زائران اربعین به عتبات آغاز می‌شود. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مبلغ ۲۵هزار تومان برای هزینه خدمات پزشکی و بیمه از زائران اربعین گرفته می‌شود، تصریح کرد: با توجه به لغو روادید و بازگشایی مرز خسروی برآورد ما این است که سفر به عتبات در ایام اربعین افزایش داشته و رشد چشمگیری خواهد داشت.
رحمانی با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌ها در مرز خسروی خاطرنشان کرد: دوره اربعین مختص به همان روزهای اربعین نیست بلکه از دهم محرم دوره سفر اربعین آغاز شده و لغو روادید اعمال می‌شود و زائران می‌توانند بدون روادید درصورتی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند با مراجعه به مرز به عتبات سفر کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید