• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 30 بهمن 1396
کد مطلب : 7363
+
-

تهران فردا

تهران فردا

برای سه‌شنبه اول اسفند1396 هوای تهران، آفتابی پیش‌بینی شده است. در روزهای گذشته هم که ابرها در آسمان شهر بودند، یک لحظه کناررفتن‌شان از صورت خورشید کافی بود تا آدم از پوشیدن لباس‌های زمستانی پشیمان شود. برای فردا دمای هوای تهران در روز 13درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در شب 5درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است. در چنین وضعیتی آدم باید به پایان زمستان ایمان بیاورد و طوری از خانه بیرون بزند که لباس‌های گرم، باعث کلافگی‌اش نشوند.

 

عمران صلاحی اول اسفند1325 به دنیا آمد. او شاعر، نویسنده، مترجم و بیش از همه طنزپرداز بود. آدم در نیمه هفته نیاز به مطالعه دارد تا زندگی در شهری شلوغ را تاب بیاورد. فردا می‌توانیم یکی از کتاب‌های عمران صلاحی را دست بگیریم و در تاکسی بخوانیم. این جای خود، ولی طنزپرداز معروف ایران بچه خیابان امیریه بود و به همین بهانه می‌توانیم سری به این خیابان قدیمی تهران هم بزنیم. شاید قدم‌زدن میان فروشگاه‌های لوازم ورزشی، انگیزه‌ای شد برای ورزش‌کردن.

 

فردا فرصتی مناسب برای سفر درون‌شهری به مرکز شهر تهران است. در سال‌جاری، آلودگی هوا باعث شد که در روزهای بسیاری محدودیت تردد در تهران اعمال شود. تا همین یکی‌دو سال پیش دل آدم‌های شهر کمتر برای مرکز شهر تنگ می‌شد اما حالا رسیدن به این محدوده ـ با توجه به ترافیک و محدودیت‌ها ـ چندان آسان نیست. در فاصله 28روز تا پایان سال، سه‌شنبه‌ای بدون محدودیت را پیش رو داریم؛ فرصتی دیریاب برای قدم‌زدن و خرید در محله‌های مرکز شهر تهران.

این خبر را به اشتراک بگذارید