• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72889
+
-

قاشق و چنگال طلا نداریم


اگرچه فروش قاشق و چنگال طلا به مشتریان خاص در بازار مرسوم است اما امکان تشخیص طلا یا فلزبودن این اقلام فقط در آزمایشگاه وجود دارد و بدون آزمایش نمی‌توان گفت که این اجناس چه میزان طلا دارد.

آبکاری برخی فلزات، شیوه‌ای رایج است اما انواع و اقسام آبکاری وجود دارد و امکان تشخیص اینکه یک قاشق یا چنگال آبکاری‌شده چند میکرون طلا دارد با چشم میسر نیست، گرچه می‌توان از کیفیت و وزن این اقلام حدس و گمانی در این مورد زد.

باتوجه به اینکه قاشق و چنگال طلا غیرضروری است و مورد تقاضای عامه مردم نیست بلکه ممکن است قشر خاصی به دنبال اینگونه محصولات باشند و استاندارد تعریف‌شده‌ای نیز برای این اقلام وجود ندارد، اتحادیه پیگیر اینگونه کالاهای عرضه‌شده نیست.

به مردم توصیه می‌شود از خرید اینگونه اقلام خودداری کنند؛ چراکه هر کسی می‌تواند ادعا کند که قاشق و چنگالی که می‌فروشد دارای آب طلاست. در صورتی که مشتریان خاص خواستار خرید اینگونه اقلام هستند، باید به برندهای معتبر اعتماد کرده و این اقلام را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب خریداری کنند.

باید توجه کرد که هیچ قاشق و چنگال طلای صددرصدی در بازار عرضه نمی‌شود بلکه طلای موجود در این اقلام بستگی به میزان ضخامت طلایی دارد که بنابر مدت زمان ماندگاری آن در وان آبکاری، روی این فلزات می نشیند.

در صورتی که مشتریان، چنین اقلامی را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب با فاکتور معتبرخریداری کرده و از کیفیت یا قیمت آن ناراضی هستند، می‌توانند شکایت خود را به اتحادیه ارائه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید