• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72714
+
-

پیشگامی کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت وام ازدواج

اخبار استان
پیشگامی کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت وام ازدواج

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمله عوامل ایجاد طلاق عدم شناخت زوجین و خانواده‌ها از هم، شکل‌گیری ازدواج‌های خیابانی، تورم، سنگینی مخارج زندگی، بیکاری، افزایش سن ازدواج و شغل‌های ناپایدار است. 

به گزارش ایسنا، «سید رحمت‌الله شاکری» افزود: یکی از دغدغه‌های ما ازدواج جوانان است. دلایل افزایش سن ازدواج تصمیم به ادامه تحصیل برای رسیدن به شغل مورد نظر، اشتغال و هزینه‌های سنگین ازدواج است. 

وی با بیان این‌که طلاق موضوعی نسبی است و در برهه‌هایی از سال کاهش یا افزایش می‌یابد اظهار کرد: ما جزو استان‌هایی بودیم که آمار طلاق در آن بالا بوده، اما در حال حاضر کاهش یافته است و هم‌اکنون شانزدهمین یا هفدهمین استان هستیم. 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در برهه‌هایی از سال گذشته افزایش طلاق داشتیم که باعث نگرانی مسئولین و بزرگان استان شد و با پیگیری‌های حوزه استانداری، ائمه جمعه و دولت آمار طلاق 10 درصد کاهش یافت. 

شاکری تصریح کرد: با توجه به نگاه و حساسیت مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، دستگاه‌هایی مثل بهزیستی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، امور جوانان، هلال احمر و همه مسئولین استان مشاوره‌های پیش از ازدواج و مشاوره‌های زندگی مشترک در یک تا پنج سال اول انجام داده‌اند. 

وی ادامه داد: از جمله عوامل ایجاد طلاق عدم شناخت زوجین و خانواده‌های آنها از هم، شکل‌گیری ازدواج‌های خیابانی، تورم، سنگینی مخارج زندگی، بیکاری، افزایش سن ازدواج و شغل‌های ناپایدار است. 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته، حدود 90 درصد تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت شد و جزو استان‌های پیشرو در این زمینه بودیم. شاکری عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال، پرداخت تسهیلات ازدواج کم بود و طی جلسه‌ای که با مدیران بانک‌های عامل خواهیم داشت توصیه می‌کنیم که در پرداخت وام ازدواج تسریع شود. 

وی اظهار کرد: رسانه‌ها ازدواج به‌موقع و آسان، خودداری از سخت‌گیری و چشم و هم‌چشمی، تسهیلگری ازدواج، برگزاری مراسم ازدواج به صورت سنتی، فراموش نکردن سنت‌های ازدواج قدیمی و گذشت زن و مرد نسبت به هم را فرهنگ‌سازی و ترویج کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید