• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72677
+
-

حریم شهر شیراز سر و سامان می‌گیرد

مدیریت شهری
حریم شهر شیراز سر و سامان می‌گیرد

عضو شورای شهر شیراز گفت: تمامی دستگاه‌ها باید در خصوص ساماندهی حریم شهر شیراز همکاری کنند، زیرا شهرداری تنها متولی حریم شهر نیست.

 به گزارش مهر، «نوذر امامی» بر مشارکت نهادهای متولی برای ساماندهی حریم شهر تاکید کرد و ادامه داد: منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن باید در کنار شهرداری برای ساماندهی وضعیت حریم شهر شیراز تلاش کنند. وی افزود: این طرح باید هدف و راهبرد مشخصی داشته باشد تا شهرداری بتواند از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در این محدوده جلوگیری کند. 

امامی با بیان این‌که مشکلات اقتصادی و کمبود بارندگی سبب مهاجرت افراد به حاشیه شهر می‌شود افزود: ساخت‌و‌ساز در محدوده آب‌راهه‌ها و مسدود شدن این مسیرها در زمان بارندگی خطرآفرین است. به همین منظور، اکیپ‌های نظارتی شهرداری ساخت‌وسازهای غیرمجازی را که سبب مسدود شدن این مسیرها می‌شود شناسایی و از این امر جلوگیری می‌کنند. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح باید نیرو و تجهیزات مناسبی برای شهرداری مناطق در نظر گرفته شود. وی از تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نهادهای متولی برای بررسی کارشناسی این موضوع خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد نتیجه حاصله به کمیسیون ارائه شود. 

امامی گفت: آیین‌نامه‌ نحوه‌ نظارت بر دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی بافت فرسوده در کمیسیون بررسی شد. وی با اشاره به لزوم نظارت دقیق و مستمر شهرداری بر عملکرد این دفاتر گفت: در راستای تدوین سازوکار اجرایی مناسب برای رسیدگی به تخلفات احتمالی و درجه‌بندی میزان مجازات مناسب و امکان حل و فصل قانونی موارد اختلافی دفاتر و شهروندان این آیین‌نامه از سوی شهرداری ارائه شد. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز هدف از برون‌سپاری خدمات شهرداری را کاهش نیروهای شهرداری، آسان‌سازی ارائه‌ خدمات و کاهش هزینه‌ها برشمرد و افزود: با توسعه‌ شهرداری الکترونیک مراجعه حضوری مردم به شهرداری کاهش می‌یابد.

 وی آسان‌سازی خدمات عمومی را یکی از طرح‌های این کمیسیون برای رفع مشکلات مردم عنوان کرد و ادامه داد: دفاتر تسهیلگری باید در اجرای شرح وظایف خود به‌خوبی اقدام کنند، وگرنه این دفاتر نتوانسته‌اند نقش خوبی در ارائه مطلوب خدمات ایفا کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید