• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72680
+
-

روند مطلوب اجرای پروژه‌های عمرانی بوشهر

در استان
روند مطلوب اجرای پروژه‌های عمرانی بوشهر

استاندار بوشهر با بیان این‌که روند پروژه‌های عمرانی استان بوشهر مطلوب است گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات آب استان بوشهر کاهش پیدا کرده است.

 به گزارش مهر، «عبدالکریم گراوند» در بازدید از پروژه‌های عمرانی دشتی اظهار کرد: از روند 9 پروژه عمرانی دشتی بازدید به عمل آمد که برای اجرای آنها قریب به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل راه‌ دولت‌آباد-زیارت، گزدراز-چاه حسین جمال، ساختمان شهرداری بادوله، راه خورموج-لاور، مدرسه ۱۲ کلاسه، درمانگاه تأمین اجتماعی، جایگاه ویژه استادیوم و خوابگاه ورزشکاران است. گراوند عنوان کرد: همچنین اولین نیروگاه خورشیدی خانگی دشتی با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید. وی بیان کرد: همه پروژه‌های بازدیدی فعال بودند که برای ما نقطه قوت است و باوجود همه مشکلات مالی با جدیت پروژه‌ها دنبال می‌شود.

گراوند ادامه داد: یکی از مشکلات استان بوشهر در حوزه آب است، اما با پیگیری‌های صورت گرفته امسال مشکلات این حوزه به نسبت سال گذشته کاهش یافت. وی بیان کرد: عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن ساحلی شهرستان در هفته دولت آغاز می‌شود و عملیات اجرایی خط انتقال آب از کاردنه نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

وی همچنین یادآوری کرد: پروژه بزرگراه دولت آباد به زیارت ساحلی به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۱۴میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در دست اجراست که ‌اکنون ۴ کیلومتر آن در دست ساخت و پروژه‌ای فعال است. گراوند ادامه داد: پروژه ساختمان شهرداری بادوله با زیر بنای ۸۸۴ متر‌ مربع و اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان نیز بازدید شد که این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: پروژه محور ارتباطی خورموج به لاور شرقی و دشت پلنگ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و به طول ۲۲ کیلومتر در دست اجراست که ۱۰ کیلومتر آن در هفته دولت آماده بهره‌برداری خواهد شد. گراوند اظهار کرد: ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر خورموج و با اعتبار ۳ میلیارد تومان در دست ساخت است که این پروژه‌ها فعال است  و امیدوارم هر چه زودتر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی عنوان کرد: ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی شهر خورموج با ۲۷۰۰ متر‌ مربع در دست ساخت است و ‌اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تلاش خواهد شد این پروژه نیز هر چه زودتر آماده افتتاح شود تا شهروندان زیر پوشش تأمین اجتماعی بتوانند از خدمات درمانی آن استفاده کنند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: یکی از پروژه‌های مهم در دست ساخت در شهرخورموج احداث خوابگاه ۹۰ تخت خوابی ورزشکاران با زیر بنای ۱۰۶۲ متر‌ مربع در ورزشگاه تختی شهر خورموج است که با اعتبار۲ میلیارد تومان از سال گذشته شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شود و مشکل تیم‌های ورزشی شهرستان دشتی برای میزبانی از تیم‌های دیگر برطرف شود.

 وی گفت: پروژه جایگاه ویژه ورزشگاه تختی خورموج میز با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در دست اجراست که این پروژه نیز پیشرفت خوبی دارد و امید است با تلاش پیمانکار هرچه زودتر تکمیل و آماده بهره‌برداری شود. استاندار بوشهر به وضعیت تأمین آب استان بوشهر اشاره کرد و افزود: برای تأمین آب پایدار همه نقاط استان بوشهر برنامه‌هایی در دست اجراست که امید است تا سال ۱۴۰۰ آب شرب کل استان به وضعیت پایدار برسد.

 وی افزود: برای شهرستان دشتی طرح انتقال آب از چاه‌های کاردنه و آب شیرین‌کن در نقاط ساحلی اعتبار لازم تأمین شده و این پروزه‌ها در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی خواهد شد. در بازدید استاندار بوشهر معاون امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان برنامه وبودجه استان بوشهر، فرماندار ومسئولان اجرایی دشتی حضور داشتند.


نخستین نیروگاه خورشیدی خانگی دشتی راه‌اندازی شد

در آیینی با حضور استاندار بوشهر چهارمین نیروگاه خورشیدی و نخستین نیروگاه خانگی از نسل انرژی نو در دشتی راه‌اندازی شد. مدیر عامل این شرکت در آیین افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی شهرستان دشتی اظهار کرد: این نیروگاه با ظرفیت ۱۵ کیلو وات و با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری احداث شده است.

«اردشیر مذکوری» افزود: برق تولیدی این نیروگاه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده به صورت تضمینی خریداری می‌شود. وی ادامه داد: ۹۸ درصد تجهیزات این نیروگاه از تولیدات داخل تأمین شده که این موضوع در سال رونق تولید با هدف حمایت از تولیدات ملی محقق شده است.

مذکوری افزود: همه مراحل مطالعه، طراحی، نصب و راه‌اندازی این نیروگاه خانگی توسط متخصصان بومی استان صورت گرفته است. وی تأکید کرد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان بوشهر مورد حمایت ویژه است و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی استقبال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید