• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72666
+
-

ساخت 25هزار خانه جدید در صدرا

عملیات اجرایی ساخت 1500 واحد از این تعداد، تا پایان مرداد آغاز می‌شود

مسکن
ساخت 25هزار خانه جدید در صدرا

وزارت مسکن برنامه‌ای را اواخر سال گذشته تحت عنوان اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ابلاغ کرده است که حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود که ۲۰۰ هزار واحد سهم شهرهای جدید است. از این تعداد سهم شهر جدید صدرا ۲۵ هزار واحد است.

به گزارش مهر، «خلیل حاجی‌پور» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا، با اشاره به احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در این شهر جدید در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن افزود: ۵ هزار واحد آن طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا پایان نیمه اول امسال کلنگ‌زنی می‌شود.


رونق اشتغال

 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به این‌که تا پایان مردادماه عملیات اجرایی 1500 واحد از این طرح با ویدئوکنفرانس آغاز می‌شود گفت: امسال رونق تولید نام‌گذاری شده که یکی از مولفه‌های آن اشتغال است و باید در این خصوص گفت طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن در شهر صدرا حدود ۲۰‌هزار اشتغال ایجاد خواهد کرد.

حاجی‌پور با بیان این‌که این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود بیان کرد: زمین و پروانه طرح به عنوان آورده شرکت عمران تعریف شده و هزینه ساخت و خدمات مهندسی نیز آورده بخش خصوصی خواهد بود و بعد از اتمام کار، پروژه در اختیار شرکت سازنده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که سعی شده در شناسایی شرکای ساخت، اهلیت فنی شرکت‌ها به‌طور کامل بررسی و احصا شود اضافه کرد: برنامه داریم تا پایان سال ۹۹ عملیات اجرایی هر ۲۵ هزار واحد شهر صدرا شروع شود. مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا با اشاره به تعرفه‌های این مسکن‌ها نیز گفت: مسکن مهر برای افراد کم‌درآمد تعریف شده بود، اما این طرح برای افراد با درآمد متوسط تعریف شده که برای این متقاضیان وام ۱۸ درصد پیش‌بینی شده است.


افتتاح فرهنگسرای قرآنی

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های شرکت عمران صدرا بیان کرد: یک مجتمع فرهنگی شاخص تحت عنوان فرهنگسرای قرآنی با زیربنای 2 هزار متر‌ مربع و اعتبار 5/3 میلیارد تومان شهریورماه بهره‌برداری می‌شود. 
حاجی‌پور با اشاره به این‌که این فرهنگسرا بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود بیان کرد: مذاکراتی با تبلیغات اسلامی استان فارس صورت گرفته است تا نمایندگی تبلیغات اسلامی در شهر صدرا نیز فعال شود.


آغاز به کار ساخت پروژه مصلای بزرگ شهر صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا از آغاز ساخت مصلای بزرگ شهر صدرا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این مجموعه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در شهریورماه در فاز اول شروع می‌شود. وی با اشاره به معماری این مصلا بیان کرد: معماری این مصلا ترکیبی از مدرن و سنتی است و از جمله معماری‌های شاخص محسوب می‌شود.

حاجی‌پور با اشاره به شروع به کار ساخت دو مجموعه فرهنگی و آموزشی گفت: برای نیمه دوم امسال، عملیات اجرایی دبیرستان معارف شهر صدرا شروع خواهد شد و برای این کار رایزنی‌هایی با آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استان صورت گرفته است.


ساخت خانه هنرمندان شهر صدرا

وی از ساخت خانه هنرمندان شهر صدرا خبر داد و گفت: این خانه با اعتبار۷۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود و تنها خانه هنرمندان کشور محسوب می‌شود که البته طراحی منحصر به فردی نیز دارد. مدیرعامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: کارکرد این خانه هنرمندان فراشهری است و می‌تواند رویدادهای فرهنگی و هنری ملی را هم پوشش دهد.


افتتاح بزرگراه صدرا- دوکوهک

حاجی‌پور در ادامه سخنان خود از افتتاح فاز اول بزرگراه صدرا به دوکوهک خبر داد و گفت: فاز اول این طرح ۷۰ درصد کل مسیر را شامل می‌شود و برای ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز در حال هماهنگی با شهرداری منطقه ۱۰ شیراز هستیم تا مشکلات آن حل شود. وی با اشاره به مسیر دیگر شهر صدرا در محور صدرا به باجگاه گفت: این مسیر به طول 5/5 کیلومتر بنا بود تا پایان شهریور بهره‌برداری شود که به دلیل وجود معارضین و برگزاری جلسات متعدد کمی به طول انجامید و اما تا پایان پاییز این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

حاجی‌پور با اشاره به پروژه مسیر قره‌پیری گفت: بحث‌هایی حقوقی در این مورد مطرح شد که سعی بر حل مسائل آن بود و طراحی مسیر صورت گرفته است. اجرای این‌ پروژه به ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که امید داریم دسترسی‌های خوبی برای شهر صدرا ایجاد کند.


شروع عملیات اجرایی مترو صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا با اشاره به آغاز ساخت مترو صدرا بیان کرد: این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر از بیمارستان پیوند تا ایستگاه قطار تعریف شده و رایزنی‌هایی برای تامین بودجه شده است. وی با اعلام این‌که پیش‌بینی می‌کنیم عملیات اجرایی طرح تا سال ۹۹ شروع شود گفت: برای این پروژه با هزینه تامین تجهیزات ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در طول پنج سال برآورد شده است.


آخرین وضعیت آرامستان صدرا

حاجی‌پور با اشاره به پیش‌بینی زمین برای آرامستان صدرا عنوان کرد: طی هماهنگی‌هایی که با اوقاف صورت گرفته زمینی برای آرامستان اختصاص یافته و مجوزهای تغییر کاربری آن صادر شده است. وی گفت: مساحت زمین ۱۵ هکتار در فاز اول تعریف شده است که در مسیر صدرا به باجگاه قرار دارد.


شفاف‌سازی مناقصه‌ها

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با اشاره به شفاف‌سازی مناقصه‌ها و مزایده‌ها بیان کرد: موضوع شفاف‌سازی به صورت جدی دنبال شده و مزایده‌ها اکنون به صورت برخط اجرا می‌شود و مراسم‌ مربوط به آن به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود تا همگان به صورت شفاف شاهد مزایده‌ها و مناقصه‌ها و برنده‌های آن باشند. «خلیل حاجی پور» در مورد پروژه اکوپارک که قرار بود بخشی از آن با مشارکت شرکت عمران باشد اظهار کرد: اکوپارک به عنوان یک پارک خطی با وسعت ۸۰ هکتار تعریف شده بود و ما برای اجرای بخشی از آن با شهرداری توافق کرده بودیم.

حاجی‌پور گفت: برای این پروژه امسال فعالیت‌هایی را شروع می‌کنیم و البته در طراحی آن تغییراتی ایجاد شد که به پردیس صلح و دوستی تغییر نام داد. وی با اشاره به موضوع نیروگاه گازی شهر صدرا بیان کرد: برای این پروژه زمینی در کنار بیمارستان پیوند تعریف شد، اما مسئولان بیمارستان به آلودگی‌های محیط زیستی آن ایراداتی داشتند که در حال برگزاری جلسه با مسئولان امر هستیم. اما باید گفت این نیروگاه اساسا آلودگی ندارد.

حاجی‌پور در خصوص باغ‌شهرهای ورودی صدرا که شبانه‌روز در حال رشد هستند، اظهار کرد: بعضی از پهنه‌های باغ‌شهری مجوز دارند و برای ساخت‌و‌ساز آنها مجوزهای قانونی صادر می‌شود، اما بعضا مالک زیربنای بیشتر از پروانه ساخت اعمال می‌کند که در این خصوص باید شهرداری مراقب این فعالیت‌ها باشد. با این حال، بعضی پهنه‌ها مجوزی ندارند. وی با اشاره به این‌که برای ساخت دهکده المپیک رایزنی‌هایی با سرمایه‌گذاران عمانی صورت گرفته است گفت: این پروژه یک پارک تفریحی با ورزش‌های آبی است و توافقات اولیه با سرمایه‌گذار صورت گرفته است.

حاجی‌پور در مورد مسائل پیش‌آمده برای شهرداری صدرا اظهار کرد: این حواشی آسیب بزرگی به اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی می‌زند. باید کمک کنیم اعتماد را به مردم بازگردانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :