• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 24 مرداد 1398
کد مطلب : 72594
+
-

دزدیدن پلاک خودرو برای پنهان ماندن سرقت

کوتاه از حادثه
دزدیدن پلاک خودرو برای پنهان ماندن سرقت

3جوان دور هم جمع شدند و نقشه خالی کردن خانه‌های شهرک غرب و سعادت‌آباد را کشیدند. اعضای این گروه برای پنهان ماندن راز سرقت‌هایشان پلاک خودرو می‌دزدیدند.
به گزارش همشهری، روز سه‌شنبه فردی با 110تماس گرفت و گزارش داد که رفتار سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو 206سفید‌رنگ در محدوده خیابان درختی مرموز است و به‌نظر می‌رسد که قصد ورود به خانه‌ای را دارند. پس از این تماس، گروهی از مأموران کلانتری 134شهرک قدس راهی خیابان درختی در منطقه شهرک غرب شدند و با بررسی پلاک خودرو مشخص شد که پلاک 2 هفته پیش از خودروی دیگری سرقت شده است. مأموران با کشف این حقیقت، برای دستگیری سرنشینان پژو وارد عمل شدند اما آنها به محض دیدن پلیس تصمیم به فرار گرفتند. در این شرایط، عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و افسر عملیات کلانتری چند تیرهوایی شلیک کرد. با این حال، راننده پژو حاضر به توقف نبود تا اینکه این ‌بارمامور پلیس لاستیک‌های عقب خودرو را نشانه گرفت و شلیک کرد که همین باعث پنجر شدن لاستیک‌ها و توقف خودرو شد. با وجود این، سرنشینان پژو حاضر به تسلیم نبودند و پس از پنجر شدن خودرو با پای پیاده اقدام به فرار کردند که مأموران به تعقیبشان پرداختند. یکی از آنها دستگیر شد اما 2 نفر دیگر با توجه به شلوغی و ترافیک خیابان موفق به فرار شدند.
در همین حال سرهنگ ضرغام آذین، رئیس‌کلانتری 134شهرک قدس در این خصوص گفت: متهم دستگیر شده 24سال دارد و در بازجویی‌ها اعتراف کرده که از یکی از شهر‌های غربی به تهران آمده است و با 2 دوستش خانه‌ای مجردی در غرب تهران اجاره کرده‌اند. وی در ادامه اقرار کرد که با خودروی توقیف شده که برای دوستشان است در خیابان‌های سعادت‌آباد و شهرک غرب پرسه می‌زدند و خانه‌هایی که چراغ‌هایشان خاموش بود را شناسایی و خالی می‌کردند.
سرهنگ آذین در ادامه گفت: متهم و همدستانش از یک سال پیش سرقت‌هایشان را شروع کرده‌اند و برای اجرای نقشه دزدی‌ها، پلاک خودرو هم سرقت می‌کردند. وی افزود: چنانچه فرد یا افرادی در یک سال اخیر از خانه‌هایشان سرقت شده می‌توانند به کلانتری مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید