• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72467
+
-

تغییر احتمالی محدوده طرح ترافیکی و افزایش خطوط مترو در گفت‌و‌گو با محسن پورسید‌آقایی:

4خط جدید مترو در تهران

مترو
4خط جدید مترو در تهران

معاون حمل‌ونقل شهردار تهران با حضور در مؤسسه همشهری و بازدید از تحریریه روزنامه، 2 خبر جدید از حوزه حمل ونقل برای شهروندان تهرانی داشت. او از تغییر احتمالی محدوده طرح سابق زوج و فرد و افزوده شدن 4خط جدید مترو در تهران خبر داد.
محسن پورسیدآقایی در این‌باره اعلام کرد: ما مطالعاتی را شروع کرده‌ایم که آیا می‌توان رینگ شمالی طرح کنترل آلودگی هوا را از بزرگراه همت به بزرگراه حکیم منتقل کرد و این جابه‌جایی چه تبعاتی دارد؟ این به‌عنوان یک ایده بررسی می‌شود اما حالا وقت طرح موضوع نیست و تغییر محدوده طرح برای بالانس ترافیکی بزرگراه‌های شرقی- غربی شهر، هنوز از ایده جلوتر نرفته است. ما حتی مطالعه کردیم که همت و حکیم را بالعکس یکطرفه کنیم و مشاور هم مطالعه کرد اما بار ترافیکی به نفع نبود و دسترسی‌ها نقطه ضعف این طرح بود. به‌هرحال ما از تجربیات کشورهای مختلف استفاده کرده‌ایم و برای تغییر رینگ شمالی نیز باید کار بیشتری انجام شود.
پورسیدآقایی در بخش دیگر سخنان خود درباره برنامه آتی پیشرفت متروی تهران اعلام کرد: یکی از اصولی که ما از ابتدا دنبال کرده‌ایم، این بوده که طرح جامع حمل ونقل ریلی را با توجه به شرایط حاضر، بازنگری و از نو تدوین کنیم. با همکاری مشاور ایرانی و خارجی مشخص شد باید 4خط دیگر به محدوده داخلی تهران اضافه شود و این جدا از خطوط حومه‌ای است که باید پیگیری شود. این 4خط پیکره اصلی شهر را پوشش خواهند داد. اولویت اصلی البته تکمیل خطوط است. ما هیچ خط کامل مترو در تهران نداریم. ورودی‌ها، آسانسورها و امکانات باید کامل شوند. حتی طراحی برخی خطوط که در حال استفاده است، پارکینگ و تهویه کامل مجزا ندارند. پس باید پیش از کلنگ زدن خطوط جدید، نواقص 7خط فعلی رفع شود و از همه مهم‌تر واگن باید برای آنها تامین شود. بنابراین اولویت ما خط 6 و 7 است و تامین نواقص. اگر فرصتی پیش آید هم مطالعات خط دیگری را تکمیل می‌کنیم و کار را آغاز خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید