• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72477
+
-

پیشرفت 50درصدی پروژه زیرگذر استاد معین

عمران
پیشرفت 50درصدی پروژه زیرگذر استاد معین

پروژه زیرگذر استاد معین، یکی از پروژه‌های مهم شهرداری تهران در سال‌جاری است. اهمیت این پروژه به این دلیل است که محله استاد معین را به محله طرشت متصل می‌کند و با بهره‌برداری از این زیرگذر تونلی، ضمن افزایش ظرفیت معابر شمالی- جنوبی منطقه، از ترافیک کندروهای خیابان آزادی کاسته شده و وضعیت تردد در مسیرهای امتداد بزرگراه یادگار امام بهبود پیدا می‌کند.
 برقراری ارتباط خیابان استاد معین با محلات شمال خیابان آزادی، سبب خروج این معبر حمل‌ونقلی از بن‌بست موجود شده و به این ترتیب رفت‌وآمد میان محلات مناطق ۲ و ۹شهرداری تهران تسهیل خواهد شد. صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت این گذرگاه تونلی به شهرنوشت گفت: «این پروژه در شمار پروژه‌های زیر 50درصد پیشرفت بود که در سال95، به‌خاطر مشکلات مالی دستور دادند اجرای آنها متوقف شود. بسیاری از پروژه‌هایی که به ما ارث رسیده است، شرایط مذکور را داشته‌اند. پروژه استاد معین سال‌ها متوقف بود، اما از اواخر سال96 آن را فعال کردیم.» او با بیان این مطلب که فعالیت پروژه را در 6‌ماه گذشته مضاعف کردیم، تأکید کرد: «برنامه‌ریزی کردیم تا پایان سال، پروژه زیرگذر استاد معین را به بهره‌برداری برسانیم. البته آنگونه که شهردار تهران در مراسم وصل نخستین تونل این پروژه اعلام کرد، تلاش بر این است تا 22بهمن پروژه زیرگذر استاد معین افتتاح شود.» او با اشاره به مشکلات متعدد در مسیر اجرای پروژه مذکور گفت: «سعی کردیم مشکلات مالی را حل کنیم که کار بسیار دشواری است؛ در شرایط سخت اقتصادی، شهردار تهران این هم و غم را پذیرفته است که پروژه‌های عمرانی را فعال کند. اتمام این پروژه‌ها یک تلاش مضاعف لازم دارد. به‌طور تقریبی کارهای اصلی پروژه جمع و جور شده است؛ ما 73متر تونل زیر خیابان آزادی داریم که توان اصلی ما صرف اتمام آن می‌شود.» صبوری دیلمی عنوان کرد: «تقریبا در انجام عملیات 50درصد پیشرفت داشته‌‌ایم؛ بخش زیادی از این عملیات دیواره‌سازی‌های اطراف است که باید روی آن کار کنیم. ما قطعا پروژه را تکمیل می‌کنیم و تحویل می‌دهیم. ولی از نظر کارهای خاکی، زدن سقف‌ها و شمع‌ها تقریبا اکثر کارهایمان تمام‌شده است. همچنین برای این پروژه برنامه‌های دیگری مانند ایجاد پلازا داریم که در دست بررسی و اقدام است.» معاون شهردار درباره دیگر پروژه‌های ناتمام گفت: «ما برای همه پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که داریم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. نمی‌شود با پول مردم یک پروژه‌ای را شروع و بعد آن را رها کنیم. این خوابیدن کارگاه‌های نیمه‌کاره واقعا باعث دلسردی مردم می‌شود. 
اجرای تمام پروژه‌های نیمه کاره در دست اقدام است و تا پایان این دوره از مدیریت شهری تمام پروژه‌های نیمه‌کاره را تمام می‌کنیم. غیراز آن یک سری از پروژه‌های جدید را هم آغاز می‌کنیم و آنها را به شهروندان هدیه می‌دهیم.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید