• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 29 بهمن 1396
کد مطلب : 7226
+
-

گل همین پنج روز و شش باشد

گل
گل همین پنج روز و شش باشد

شاه‌بیت خانه‌آرایی در دو حرف خلاصه می‌شود؛ «گل».هرچنداین روزها شهرها آنقدر قد کشیده‌اند که دست کمتر آدمی به باغ و گلستان‌ها می‌رسد، اما خانه‌ای هم نیست که از مهر گل بی‌نصیب باشد. به هر بهانه‌ای شاخه گل و دسته گل وارد خانه‌ها می‌شود؛ تولد، ابراز محبت‌های غافلگیرانه، جشن هاو مناسبت‌های مختلف و...

وقتی عطر گل‌های طبیعی خانه‌ای را پر می‌کند، چشم کدبانوها می‌چرخد و به‌دنبال انتخاب بهترین ظرف و گلدان است. آذین و تزئین گل یکی از دغدغه‌های هر کدبانویی است. بیراه هم نیست اگر راه و روش آراستن چند گلدان متفاوت و خاص را بیاموزید، شاهد تغییر خوش منظر و لطیفی در خانه‌تان خواهید بود. در اینجا 2  ایده تازه و خاص و البته کم دردسر و کم‌هزینه گل‌آرایی پیشنهاد می‌شود. این روش‌ها در هر فصلی کاربرد دارد و تا حدودی به افزایش طول عمر گل‌های طبیعی کمک می‌کند.

 

وسایل مورد نیاز:

لیمو ترش3عدد

گل رز یا آفتابگردان یا هر نوع گل دیگر

گلدان شیشه‌ای دهانه بزرگ و گلدان باریک یا لیوان شیشه‌ای دهانه باریک

روش آماده‌سازی‌: ابتداگلدان باریک‌تر را داخل گلدان بزرگ قرار دهید. اطراف گلدان باریک را از لیمو‌هایی که از قبل حلقه‌ای برش زده‌اید، تزئین کنید. لیموها را طوری قرار دهید که کاملا به بدنه ظرف بزرگ‌تر بچسبند، روی هم قراربگیرند و دیواره ظرف را کامل بپوشانند. بعد هر دو ظرف را از آب پر کنید و شاخه گل‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید را داخل ظرف کوچک‌تر قرار دهید.

نکته: استفاده از برش‌های لیمو فضا را معطر و خوشبو می‌کند و همچنین به طول عمر گل‌های طبیعی می‌افزاید.

 

وسایل مورد نیاز:

 گلدان حبابیمتوسط یک عدد

تعدادی گل رزرنگارنگ

پلاستیک حبابینیم متر

قیچی

پلاستیک‌های حبابی را به قطر 2سانت دایره‌وار برش دهید. سپس شاخه‌های رزی که از قبل آماده کرده‌اید را از ساقه به اندازه 3سانتی‌متر جدا کرده و از پلاستیک حبابی برش زده عبور دهید. ظرف حبابی را تا نیمه آب بریزید.رزهای آماده را داخل ظرف قرار دهید.

نکته: پلاستیک حبابی حفاظی برای گل ایجاد می‌کند و دیگر قرار گرفتن شاخه‌های در آب باعث پلاسیده شدن گلبرگ‌های گل نمی‌شود. با این روش عمر گل طولانی‌تر می‌شود. این گلدان مخصوص میز یا پیشخوان خانه شماست.

این خبر را به اشتراک بگذارید