• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 28 بهمن 1396
کد مطلب : 7179
+
-

امیدوارانه زندگی کنیم

«درست‌ترین عملکرد انسان زندگی‌کردن است، نه وجود داشتن.» این جمله‌ای است از جک لندن، نویسنده برجسته که خیلی از ما در نوجوانی و جوانی کتاب‌های داستان او را همچون سپیددندان و آوای وحش خوانده‌ایم. جک لندن در این جمله در واقع به‌دنبال آن است که نشان دهد زندگی همیشه نیاز به تغییر و تحول و البته تحرک و پویایی دارد. اما این پویایی در زندگی چطور کلید می‌خورد؟ در اینجا قصد داریم به تعدادی از این موضوعات بپردازیم:

1- امید و انرژی: زندگی بدون امید و انرژی حتما در خط پایان خواهد بود؛ پس نخستین قدم برای هر تغییری داشتن نگاه امیدوارانه به زندگی است. جدای از اینکه در اطراف شما حتما بی‌عدالتی‌ها، نابرابری‌ها، انواع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... وجود دارد که در زندگی بسیاری از 7میلیارد انسانی که در زمین زیست می‌کنند هم وجود دارد، باید برای شروع هر تغییر، امیدوار به آینده بود. باید یاد بگیرید که در جهان انرژی مثبت تولید کنید و به خانواده، دوستان، آشنایان، همکاران، مردم شهر و... امید و انرژی بدهید.

2- قدردان چیزهای خوب باشید: تشکرکنید و قدر آدم‌ها و چیزهای خوبی که در زندگی دارید را بدانید. همیشه این جمله را شنیده‌اید که نیمه پر لیوان را ببینید ولی واقعا چقدر به آن عمل کرده‌اید؟ بهتر است برای یک‌بار هم که شده به‌صورت واقعی به این جمله فکر کنید و تلاش داشته باشید تا آن را عملیاتی کنید. قدر آدم‌ها و اتفاقات مثبت اطرافتان را بدانید تا زندگی باز هم به شما لبخند بزند.

3- از منفی‌ها دوری کنید: بعضی از آدم‌ها هستند که دائم انرژی‌های منفی، آدم‌های منفی و هر چیز منفی را همچون آهن‌ربا به سمت خود جذب می‌کنند و بعد انتظار دارند که زندگی به آنها لبخند بزند، آیا چنین چیزی ممکن خواهد بود؟ پیشنهاد ما این است که هر چیز منفی و به‌خصوص آدم‌های منفی را از خودتان دور کنید و به حرف‌های منفی بی‌توجه باشید.

4- برنامه داشته باشید: افرادی در زندگی موفق خواهند بود که برنامه‌ریزی داشته باشند و به مسیر موفقیت خوب فکر کنند و به راه‌های رسیدن به آن پیش از این فکر کرده باشند. باید با تمرکز کامل و البته واقع‌بینانه (با درنظر گرفتن پتانسیل‌ها و ضعف‌ها) برای زندگیتان برنامه‌ریزی کنید.

5- از تغییرات استقبال کنید: آدم‌هایی در زندگی موفق هستند که با آغوش باز و البته فکر دقیق به سمت تغییر می‌روند. اگر نسبت به تغییرات ترس داشته باشید هیچ کاری پیش نمی‌رود و حتما شکست سهم شما خواهد بود. فراموش نکنید که آب تا زمانی که جریان دارد و حرکت می‌کند شفاف و زلال خواهد بود و اگر ساکن شود به مرداب تبدیل می‌شود.

6-برای تفریح‌کردن وقت بگذارید: حتما در کنار اینکه ساعت‌ها کار می‌کنید برای تفریح، سفر و ورزش کردن وقت کافی بگذارید. زندگی بدون اینها حتما پوچ خواهد بود؛ اگر قرار است انرژی داشته باشید باید ذهنتان آرام باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید