• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 28 بهمن 1396
کد مطلب : 7178
+
-

نشاط را به زندگی برگردانید

1+12ماده طبیعی برای سم‌زدایی از بدن

بدن شما باتوجه به سبک زندگی شهری، تغذیه‌های ناسالم، آلودگی هوا، استرس، ورزش نکردن و... دائم نیاز به سم‌زدایی دارد تا با این کار کبد، کلیه‌ها و پوست را پاکسازی کند. ما به شما 13ماده غذایی را پیشنهاد می‌کنیم تا با مصرف آنها در جهت سم‌زدایی از بدن‌تان همیشه گام بردارید:

 

مرکبات

معجزه مرکبات به‌دلیل داشتن ویتامین ث این است که سموم را به مواد قابل‌هضم و دفع تبدیل می‌کنند.

 

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای دارای انواع ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین ث است. یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز 3برابر پرتقال ویتامین ث دارد

 

شلغم

شلغم بسیاری از افراد را یاد سرماخوردگی و زمستان می‌اندازد. شلغم محتوی آنتی‌اکسیدان و سولفور است که به سم‌زدایی از بدن کمک بسیاری می‌کند. شغلم را یکی از مهم‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها می‌دانند.

 

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان دارای مواد مغذی است و می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد به‌خصوص برای کودکان. تخمه‌های آفتابگردان سرشار از ویتامین‌های E  و D هستند و سلنیوم دارند که باعث سم‌زدایی می‌شود.

 

سبزی شاهی

سبزی شاهی رادیکال‌های آزاد را از سلول گرفته و یک دیوروتیک طبیعی است که به سم‌زدایی کمک می‌کند.

 

گردو

بسیاری از پزشکان تغذیه گردو را در بین خشکبار مفیدترین محصول و معجزه آجیل‌ها می‌خوانند. گردو با تزریق اسیدهای چرب امگا 3به سم‌زدایی بدن کمک فراوان می‌کند.

 

کنگر فرنگی

در کشور ما کنگر فرنگی کمتر در موادغذایی مورداستفاده قرار می‌گیرد ولی پیشنهاد این است که به‌دلیل فواید زیاد، آن را به سبد غذایی خود اضافه کنید. کنگر فرنگی‌به صفرای شما کمک کرده و هضم غذا را بسیار راحت‌تر می‌کند.

 

پیاز

پیاز را بسیاری یک سم‌زدای بسیار قوی می‌دانند که می‌تواند بدن را در مقابل بیماری‌ها قوی کند.

 

ماش و عدس

بسیار کوچک هستند باقیمانده‌های سموم را از دیوارهای روده‌ها جذب و دفع می‌کنند.

 

غلات

به‌جز عدس و ماش که به‌صورت اختصاصی به آنها می‌پردازیم به‌صورت کلی غلات سرشار از فیبر هستند و از همین رو می‌توانند موجب تنظیم و عملکرد بهتر روده‌ها و سم‌زدایی شوند.

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی ازجمله صیفی‌جاتی است که خوشبختانه در سال‌های گذشته مصرف آن در کشور افزایش چشمگیری یافته است. این ماده غذایی با توجه به داشتن انواع ویتامین‌ها اثرات سموم مختلف را در بدن خنثی می‌کند.

 

زردچوبه

کبد را پزشکان پالایشگاه بدن محسوب می‌کنند که بخشی از کارش سم‌زدایی از بدن است؛ زردچوبه گیاه و ادویه‌ای است که موجب تقویت عملکرد سلول‌های کبدی می‌شود؛  بنابراین به سم‌زدایی هم کمک می‌کند.

 

سیر

سیر موجب تحریک کبد برای ساخت آنزیم‌های مسئول سم‌زدایی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید