• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71431
+
-

ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و روسیه در دستور کار

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در راستای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی به دنبال ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و روسیه هستیم. به گزارش مهر «حمیدرضا آبایی» در حاشیه بازدید سرکنسول روسیه از بنادر و دریانوردی بندر انزلی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد مراودات بندر انزلی با کشور روسیه است. وی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های بندری تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین چیزی که در بندر انزلی باید به آن توجه شود، استفاده از تجهیزات به روز و زیرساخت‌های متناسب با فعالیت‌های تجاری کشورهای حاشیه خزر است.

آبایی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بندر انزلی باید بتوانیم در شرایط تحریم از ظرفیت کشورهای همسایه به‌ویژه روسیه استفاده کنیم. این مسئول با اشاره به این‌که همکاری با قزاقستان و آستراخان در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان قرار دارد، تصریح کرد: مشکلاتی در زمینه حمل‌و‌نقل دریایی وجود دارد که از سوی وزارتخانه در حال پیگیری است تا کشتی‌های ایرانی بتوانند بدون دغدغه اجازه تردد به تمام بنادر کشورهای حاشیه خزر را داشته باشند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان این‌که تلاش می‌کنیم تا شرایط لازم برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در خزر فراهم شود، گفت: در همین راستا بهره‌گیری از کشتی‌های رورو در خزر بیش از گذشته ضرورت دارد. آبایی با اشاره به لزوم وجود بندر متقارن برای ارائه خدمات در روسیه و همچنین همکاری متقابل با یکی از بنادر کشور افزود: با وجود بندر متقارن، کشتی‌ها از سرگردانی رهایی می‌یابند و کالاها با سهولت بیشتری به مقصد می‌رسند. وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای افزایش نقش‌آفرینی در خزر به دنبال ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران و روسیه است. مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان ادامه داد: آمادگی کمک از سوی بنادر گیلان به بنادر کشورهای حوزه آسیای قفقاز وجود دارد. در این زمینه فقط نیازمند حمایت روسیه برای تسهیل شرایط کشتیرانی در خزر هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید