• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71429
+
-

اقدام ملی برای ساخت 5 هزار مسکن در مازندران

اقدام ملی برای ساخت 5 هزار مسکن در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از شناسایی ۱۴ نقطه در استان برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: تا پایان سال 5 هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی برای تولید مسکن در این استان احداث می‌شود. به گزارش مهر «سید محمد نظری» در نشست با خبرنگاران درباره اجرای طرح بازآفرینی شهری در مرکز استان گفت: در خیابان آرش، قارن و چند نقطه دیگر از ساری تملک انجام شده و بازآفرینی انجام می‌شود. در مجموع برای بازآفرینی ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد در استان هدف‌گذاری شده است. 

وی با بیان این‌که دولت در طرح بازآفرینی دنبال سود نیست، اظهار کرد: هدف دولت از اجرای این طرح ایجاد فضایی سالم در جامعه است. باید تولید مسکن را افزایش دهیم و عرضه و تقاضا را برابر کنیم. در چند سال اخیر تورم بی‌سابقه و نامطلوبی را داشتیم که ناشی از نساختن مسکن در قالب برنامه‌ای مشخص بود. نظری خاطرنشان کرد: دولت از همه ظرفیت‌ها برای فعال کردن بخش ساختمان استفاده کرده و اراضی مورد نظر طبق طرح جامع خدمات تفصیلی تهیه شده است. سعی کردیم از تکنولوژی روز بهره بگیریم تا ساختمانی با قیمت مطلوب و مناسب در اختیار مردم قرار گیرد. در انتخاب زمین هم پیگیر نقاطی شدیم که زیرساخت‌ها و سرانه‌های شهروندی را داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در مرحله اول اجرای این طرح ملی، ۱۴ نقطه در استان مازندران برای ساخت مسکن معرفی شد و در هشت نقطه هم ساخت مسکن عملیاتی شده است. نظری از تشکیل کارگروهی در زمینه ساخت مسکن در مازندران خبر داد و گفت: در فاز اول حدود 2 هزار واحد طبق فراخوان ساخته می‌شود و طبق هدف‌گذاری 5 هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی برای تولید مسکن تا پایان سال ساخته خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به پروژه‌های راه در استان، اظهار کرد: پروژه تعریض مسیر ساری-تاکام، نکا-نیروگاه-بندر امیرآباد و نور-چمستان-آمل از جمله طرح‌هایی هستند که بخشی از آنها امسال بهره‌برداری می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید