• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70712
+
-

تأمین آب پایدار در بوشهر با تکمیل 6 سد

با تکمیل این 6 سد، مشکل آب شهرها و روستاهای استان به ویژه شهرستان دشتی برطرف می‌شود

تأمین آب پایدار در بوشهر با تکمیل 6 سد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به ساخت 6 سد در استان بوشهر گفت: زیرساخت‌های حوزه آب تقویت می‌شود.

 به گزارش مهر، «حسین باشی‌زادگان» در نشست بررسی مشکلات طرح‌های اضطراری آب آشامیدنی استان بوشهر اظهار کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های حوزه آب در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود. 

وی ادامه داد: در استان بوشهر ساخت 6 سد آغاز شده است که تکمیل این طرح‌های سدسازی باعث تقویت منابع آبی استان در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی می‌شود. سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از تلاش برای تامین آب پایدار در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: با اجرای طرح‌های تدوین‌شده، مشکل آب شهرها و روستاهای شهرستان دشتی برطرف می‌شود. 

وی از حفر چاه و اجرای خط انتقال از تنگ‌ سدر برای رفع مشکلات آب روستاهای دشتی خبر داد و بیان کرد: از محل سفر هیات دولت به استان بوشهر برای انتقال آب از تنگ سدر به دشتی اعتباراتی ابلاغ شده است. باشی‌زادگان از تصویب ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای سد کاردانه با هدف تامین آب شهرها و روستاهای دشتی خبر داد و افزود: حجم ذخیره سد کاردانه سالانه 5 میلیون متر مکعب آب است و طی 2 سال ساخته می‌شود. 

وی ساخت سد کاردانه را یکی از اولویت‌های مهم شهرستان دشتی عنوان کرد و گفت: با تکمیل آن آب مورد نیاز شهرها و روستاهای شهرستان دشتی تامین می‌شود و دغدغه اهالی این منطقه را برطرف می‌کند. 


توسعه طرح‌های آب‌شیرین‌کن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به کاهش چشمگیر مشکلات حوزه آب استان بوشهر در تابستان امسال بیان کرد: توزیع آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر بهبود یافته است. «عبدالحمید حمزه‌پور» با اشاره به حفر، تجهیز و کف‌شکنی چاه، اجرای شیرین‌سازی آب دریا و ساخت سد، ویژه تامین آب آشامیدنی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از بخشی از این طرح‌ها مشکلات تنش آبی در استان را کاهش داده است. 

وی بیان کرد: در حال حاضر، طرح شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی شهرهای استان بوشهر با ظرفیت تولید ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در دست اجرا است و با تکمیل این طرح‌ها منابع آب آشامیدنی این استان پایدار می‌شود. حمزه‌پور با بیان این‌که به‌زودی عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن برازجان آغاز می‌شود گفت: این پروژه که در ساحل بوشهر ساخته می‌شود، دارای ۱۷ هزار متر مکعب ظرفیت تولید آب آشامیدنی است و توسط بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

وی از افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی با اجرای طرح توسعه‌ای اکنون به ۱۸ هزار متر مکعب افزایش یافته است که تا پایان سال به ۲۲ هزار متر مکعب می‌رسد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح توسعه‌ای در پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی کنگان تصریح کرد: این تاسیسات اکنون قادر است در شبانه‌روز افزون بر ۱۲ هزار متر مکعب آب آشامیدنی تولید کند و به شبکه آب‌رسانی کنگان انتقال دهد. 

حمزه‌پور با اشاره به تامین آب شهر عسلویه بیان کرد: برای اجرای طرح آب‌شیرین‌کن عسلویه به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب به‌زودی فراخوان انتخاب پیمانکار پروژه برگزار می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید