• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70320
+
-

۱۹۲هزار تاکسی تا پایان سال فرسوده می‌شوند

خبرها
۱۹۲هزار تاکسی تا پایان سال فرسوده می‌شوند


 هم‌اکنون ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده داریم که شامل ۴۷ درصد از ناوگان تاکسیرانی می‌شود و این در حالی است که تا پایان امسال ۱۹۲‌ هزار تاکسی به سن فرسودگی می‌رسند.

به گزارش همشهری، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در این‌باره گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال‌۱۴۰۰ شمار تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۰ هزار دستگاه برسد که ‌شامل ۷۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی خواهد شد.

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده چندین سال متوقف شده بود تا اینکه از ابتدای سال‌۹۵ دوباره این طرح با قرار نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی از ناوگان تاکسیرانی شروع و قرار شد که با حجم ۱۸۶‌ هزار دستگاه تاکسی که به سن فرسودگی ۱۰ سال براساس قوانین موجود مصوبه هیأت وزیران رسیده بودند، این نوسازی انجام شود.

ضامنی تصریح کرد: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده هم‌اکنون متوقف شده ‌و یکی از دلایل آن هم این است که بانک‌ها برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده تمایلی به پرداخت تسهیلات ۱۸درصدی ندارند و در این خصوص هم همکاری نمی‌کنند. ضامنی افزود: هم‌اکنون هیچ بانکی تسهیلات ۱۸ درصدی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نمی‌دهد و تمایل دارند که این تسهیلات را حتی تا مرز بیش از ۲۳ درصد برسانند.

وی اعلام کرد: حتی با تسهیلات ۱۸درصدی هم رانندگان تاکسی که اقدام به نوسازی خودروی خود کرده بودند، توان باز‌پرداخت اقساط را به‌سختی داشتند درصورت اینکه سود تسهیلات به بیش از ۲۳ درصد برسد، به هیچ عنوان رانندگان متقاضی برای نوسازی تاکسی‌ها توان باز‌پرداخت اقساط را نخواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید