• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70307
+
-

دستور تخلیه توریست‌ها و دانشجویان از کشمیر

دستور تخلیه توریست‌ها و دانشجویان از کشمیر


صدها توریست و دانشجو به‌دنبال هشدار دولت هند، شهر سرینگر اصلی‌ترین شهر کشمیر تحت کنترل هند را ترک کرده‌اند. خروج آنها از این منطقه به‌دنبال هشدار دولت هند درباره احتمال وقوع حملات تروریستی صورت گرفته‌است. به گزارش آسوشیتدپرس، دولت هند اعلام کرده‌ اطلاعاتی به‌دست آورده که نشان می‌دهد امکان وقوع حملات تروریستی بالا رفته‌است.
به همین دلیل علاوه بر اخطار به توریست‌ها برای ترک منطقه، ده‌ها اتوبوس برای تخلیه دانشجویان هندی از کالج‌های شهر سرینگر اعزام شده‌اند. دولت هند همچنین از برنامه‌هایی برای اعزام هزاران نیروی جدید به کشمیر خبر داده‌است.
این خبرها درحالی منتشر شده که گفته می‌شود دهلی در حال برنامه‌ریزی برای لغو کردن بندی در قانون اساسی است که مانع از خرید زمین توسط هندی‌ها در مناطق دارای اکثریت مسلمان در کشمیر می‌شود. دولت هند از بیم واکنش‌های خشم‌آمیز به لغو این بند از قانون اساسی دستور تخلیه دانشجویان و توریست‌ها را داده و درحال اعزام نیروی بیشتر به منطقه است.
سازمان ملل اخیرا در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در کشمیر هشدار داده و دولت هند را به‌خاطر راه ندادن گزارشگران به این منطقه سرزنش کرده‌است. بعد از درگیری‌های سال گذشته در کشمیر تحت کنترل هند، شرایط امنیتی در این منطقه همچنان غیرعادی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید