• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70305
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nv7E
+
-

آمریکا به‌دنبال پیمان هسته‌ای جدید

آمریکا به‌دنبال پیمان هسته‌ای جدید


یک روز بعد از اعلام رسمی خروج آمریکا از پیمان موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه، ترامپ از قصدش برای دستیابی به یک پیمان هسته‌ای جدید با حضور روسیه و چین خبر داد.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، ترامپ در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران با اشاره به خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه گفت: اگر پیمان هسته‌ای جدیدی با حضور آمریکا، روسیه و چین به دست ‌آید، طرفین از سلاح‌های هسته‌ای خود خواهند کاست و این برای جهان خوب خواهد بود.
پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال 1987میان گورباچف آخرین رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان رئیس‌جمهور وقت آمریکا امضا شد. دولت ترامپ با ادعای اینکه روسیه این پیمان را نقض کرده، از این پیمان خارج شد. روسیه هم دیروز اعلام کرد که دیگر به این توافق پایبند نیست.
دبیرکل ناتو از این اتفاق ابراز نگرانی کرده‌است. تحلیلگران غربی هم درباره احتمال شروع یک رقابت هسته‌ای جدید در جهان هشدار داده‌اند. ترامپ دیروز به خبرنگاران گفت، طرح پیمان هسته‌ای جدید با حضور روسیه و چین را با این دو کشور درمیان گذاشته و‌آنها از این طرح هیجان‌زده شده‌اند. صحت ادعاهای او در این‌باره معلوم نیست چرا که بارها سخنانی گفته که سران ، مقامات و دولت‌های جهان، آن را تکذیب کرده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید