• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70274
+
-

قول قهرمانی نمی‌دهم

قلعه‌نویی: نظم مالی تیم را به‌خاطر اسدی به‌هم نریختیم

قول قهرمانی نمی‌دهم

امیرحسین اعظمی

امیر قلعه‌نویی فصل گذشته این شانس را داشت که 2جام قهرمانی برای سپاهان به ارمغان بیاورد اما هم در لیگ و هم در حذفی، رقابت را به پرسپولیس واگذار کرد و با دست خالی فصل را به پایان رساند. با وجود این، او برای فصل جدید در سپاهان ماند تا با تیمی قدرتمند‌تر راهی میدان شود. خیلی‌ها اعتقاد دارند با تغییراتی که در پرسپولیس و استقلال اعمال شده، سپاهان قلعه‌نویی مدعی اصلی قهرمانی است. در این شرایط باید دید پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر که آخرین قهرمانی‌اش را در لیگ دوازدهم جشن گرفته، می‌تواند در لیگ نوزدهم به دور‌ماندنش از جام پایان دهد و برای پرافتخارترین تیم لیگ جام بیاورد یا خیر. گفت‌و‌گوی اختصاصی همشهری با قلعه‌نویی نشان می‌دهد او امسال هدفی جز قهرمانی لیگ ندارد.

 شرایط فعلی سپاهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
خوشبختانه تیم ما شرایط خوبی دارد. ما یک اردوی خوب در کردان داشتیم و در ترکیه هم اردویی 8روزه را برپا کردیم که یکی از بهترین اردوها بود. بازی‌های دوستانه هم به هماهنگی بیشتر تیم کمک می‌کند و ما چند بازی دوستانه خیلی خوب در کشور ترکیه برگزار کردیم. روز جمعه هم با گل‌گهر بازی کردیم که بازی خوبی بود و توانستیم شناخت بیشتری از شرایط بازیکنان و تیم پیدا کنیم.

 ظاهرا پرونده جذب بازیکن برای تیم شما بسته نشده است.
خوشبختانه بازیکنان خوب و باکیفیتی را به تیم اضافه کردیم اما هنوز باید 2بازیکن دیگر بگیریم تا تیم برای انجام 40بازی آماده شود. اگر قرار است ما در 3 جام حضور داشته باشیم، باید تقویت شویم. رقیبان ما هم به‌خوبی تقویت شده‌اند و امسال کار آسانی در پیش نداریم.

 فکر می‌کنید سپاهان امسال از  سال پیش قوی‌تر شده است؟
خودتان می‌دانید که 2سال پیش سپاهان لیگ را با رتبه چهاردهمی به پایان رساند و سال گذشته دوم شد. فکر نمی‌کردم پارسال نایب قهرمان شویم و پیشرفت تیم با توجه به جایگاه 2سال پیش سپاهان خیلی خوب بود. ما سعی کردیم مشکلات سال گذشته را به حداقل برسانیم که قسمتی از این موضوع با کار تاکتیکی و قسمت دیگر با جذب بازیکنان جدید انجام شده است. حالا باید دید لیگ را در چه شرایطی شروع خواهیم کرد.

 قول می‌دهید سپاهان قهرمان شود؟
فوتبال جای قول‌دادن نیست. من هر‌جا بوده‌ام برای قهرمانی تلاش کرده‌ام و خدا هم کمک‌مان کرده ولی قول نمی‌دهم. در فوتبال هزار و یک اتفاق می‌افتد و من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. با این حال، هدف ما چیزی جز قهرمان‌شدن نیست.

 به‌نظر می‌رسد از حفظ کی‌روش و کومان خوشحال هستید، درست است؟
خب، آنها فصل گذشته بازیکنان تأثیرگذار تیم ما بودند که ماندنشان بسیار مهم بود. البته همه بازیکنان سپاهان خوب هستند و تلاش می‌کنند تا بهترین کیفیت ممکن را به نمایش بگذارند.

 حضور مربیانی مثل استراماچونی، دنیزلی و کالدرون را در لیگ ایران چطور ارزیابی می‌کنید؟
آنها نیازی به تعریف من ندارند و کارنامه مربیگری‌شان روشن است. اگر سازمان لیگ و فدراسیون برنامه‌ها را به‌صورت منظم اجرا کنند، شاهد لیگ جذابی خواهیم بود.

 برخی معتقدند رفتن برانکو و شفر، شرایط پرسپولیس و استقلال را برای قهرمان‌شدن سخت کرده و این فرصت خوبی برای سپاهان خواهد بود. با این موضوع موافق هستید؟
من چنین چیزی را قبول ندارم. پرسپولیس و استقلال تیم‌های پرطرفدار و قوی هستند که هر‌سال شانس قهرمانی دارند. ما توجهی به این مسائل نداریم و فقط روی تیم خودمان تمرکز می‌کنیم.

 در مورد شروع‌نشدن لیگ چه نظری دارید؟
ما سر موقع شروع کردیم و طبیعتا تعویق بازی‌ها به ضرر سپاهان است. ما امسال بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها را هم در پیش داریم و با ادامه این روند، لیگ برتر دچار بحران می‌شود. امیدوارم لیگ خیلی زود شروع شود.

 راستی، چرا نتوانستید رضا اسدی را جذب کنید؟
بحث نتوانستن نبود. پیشنهادی که اسدی به ما ارائه کرد، خیلی بیشتر از سقف باشگاه سپاهان بود و ما نمی‌توانستیم نظم مالی سپاهان را به‌خاطر یک بازیکن به‌هم بریزیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید