• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70263
+
-

قصه‌گویان استان صاحب انجمن می‌شوند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: انجمن قصه‌گویی مربیان و اعضای این کانون در آستانه‌ بیست‌‌ودومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، «نبی‌الله خدابخشی» در نشست عوامل اجرایی دبیرخانه‌ قصه‌گویی در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی انجمن قصه استان و برگزاری جشن‌های کتابخانه‌ای برای شرکت‌کنندگان و قصه‌گویان استان سمنان در بیست‌ و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی باید انجام شود.
وی از دبیرخانه جشنواره استانی قصه‌گویی خواست با تدوین تقویم زمانی برای مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه برنامه‌ریزی کنند.

خدابخشی هدف از تدوین این تقویم را تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و ترویج قصه‌گویی عنوان کرد و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی و احیای سنت قصه‌گویی از جمله اهداف برگزاری بیست ‌و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری است.

فراخوان بیست‌‌ودومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 2 بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای منتشر شده است و آیین اختتامیه آن در آذر امسال برگزار می‌شود.

همچنین در بخش مسابقه‌ بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند شرکت کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور امسال فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.
در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز از علاقه‌مندان دعوت شده است تا با موضوع و مدت اعلام شده، فیلم قصه‌های خود را تا ۱۰ مهر امسال در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید