• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70247
+
-

ساخت ۲۳۰ طرح صنعتی در شهرک شکوهیه

مدیر عامل شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: تعدادی از واحدهای فعال این شهرک به صورت طرح صنعتی است، به گونه‌ای که هم‌اکنون ۲۳۰ طرح صنعتی در حال ساخت‌و‌ساز است و هنوز تجهیزات و ماشین‌آلات آن نصب نشده است.

به گزارش ایرنا، «نبی‌الله آمره‌ای» در جریان تور بازدید خبرنگاران قم از واحدهای صنعتی شهرک شکوهیه اظهار کرد: ۸۶۰ واحد صنعتی این شهرک از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد فعال است. وی تعداد واحدهای غیر فعال این شهرک را نیز ۲۹۰ واحد ذکر کرد و افزود: ۲۵ درصد واحدهای شکوهیه قم در تعطیلی مطلق قرار دارد.
آمره‌ای بیان کرد: ازمجموع 1450 تفاهم‌نامه صورت گرفته برای سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه قم، 1150 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر شهرک شکوهیه قم همچنین با بیان این‌که شهرک شکوهیه به اذعان صنعتگران و مقایسه‌هایی که صورت می‌گیرد جزء شهرک‌های برتر و خوب کشور به شمار می‌آید گفت: در این شهرک زیرساخت‌های خوبی اعم از شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه که مشکل‌های واحدهای صنعتی را برای استقرار کم می‌کند وجود دارد.
آمره‌ای گفت: اگر شبکه جمع‌آوری فاضلاب نباشد، هر واحد صنعتی ملزم به مدیریت فاضلاب است که این موضوع هزینه‌های گزافی دارد.

وی وجود اینترنت و فیبر نوری را از دیگر زیر ساخت‌های موجود در شهرک شکوهیه دانست و گفت: با توجه به قرار داشتن شکوهیه در اقلیم گرم و خشک قم وضعیت آب این شهرک در مقایسه با شهرک‌های مشابه خوب است.
وی گفت: شهرک شکوهیه فضای سبز خوبی دارد و به عنوان شهرک برتر سبز نیز انتخاب شده است.

آمره‌ای همچنین با اشاره این‌که وضعیت برق شکوهیه خوب است اما از این نظر هنوز کمبودهایی وجود دارد که باید جبران شود اظهار کرد: در شهرک‌ شکوهیه واحدهای مختلف شیمیایی، فلزی، نساجی، برق الکترونیک، غذایی و کانی غیرفلزی فعال است.
وی افزود: این شهرک به قطب برخی محصول‌ها مانند گرانول پی وی سی برای کفش و پلی‌استایرن برای ظروف یک‌بار مصرف تبدیل شده است.

مدیر شهرک شکوهیه بیان کرد: برخی واحدها در این شهرک هستند که محصول تولیدی آنها مانند متالیک و بیوتین مواد اولیه واحدهای دیگر را تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: در زمینه نساجی کارخانه‌های توانمندی در شهرک شکوهیه وجود دارد که ریسندگی و بافندگی دارند و در انواع مختلف نخ پنبه و نخ پلی‌استر فعالیت می‌کنند.
آمره‌ای صنایع غذایی بسته بندی شده شامل سوهان، سوسیس و کالباس و صنایع لبنی را از دیگر واحدهای شکوهیه دانست و افزود: این شهرک در زمینه خوراک دام نیز فعال است و واحدهایی در خصوص فراوری انواع آردها در آن فعالیت دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید