• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70244
+
-

300 واحد تولیدی کفش در قم کمبود مواد اولیه دارند

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان قم گفت: 300 واحد تولید کفش و 10 واحد تولید چرم در قم معطل مواد اولیه داخلی است. به گزارش ایسنا، «ابوالفضل فراهانی» در بیست و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت در استانداری قم عنوان کرد: استان قم قطب تولید کفش است و باید برای تأمین مواد اولیه مورد حمایت ویژه‌ای قرار بگیرد. وی افزود: حدود 70 درصد از مواد اولیه در تولید کفش، کاملا داخلی و فقط 30 درصد وارداتی است. باید بررسی شود که چه سیاستی از سوی شرکت‌های داخلی در تأمین مواد اولیه اتخاذ می‌شود که ما برای خرید مواد اولیه داخلی، درمانده‌تر از تأمین مواد خارجی هستیم؟ فراهانی اظهار کرد: تاکنون در هر شرایطی در تولید و صادرات دوام آورده‌ایم و اقدامات خوبی از سوی مسئولان در ساماندهی توزیع مواد اولیه شاهد بوده‌ایم، اما اگر مدتی مسئولان پیگیر تأمین این مواد نباشند، انحصار برخی از شرکت‌های پتروشیمی، تولیدکنندگان را فلج می‌کند.  رئیس اتحادیه صادرکنندگان کفش ماشینی قم افزود: اگر شرایط به همین رویه ادامه داشته باشد و نتوانیم مواد اولیه را به میزان کافی تأمین کنیم، بسیاری از واحدهای تولید کفش در قم،تعطیل می‌شود.

فراهانی اظهار کرد: باید توجه داشت که قیمت بالا و توزیع نامناسب مواد اولیه،صنعت کفش قم را با انبوهی از مشکلات مواجه کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز گفت: برای حل مشکل تولید کفش، میزان واردات مواد اولیه بدون محدودیت و آزاد انجام شود. «محمود سیجانی» افزود: وزارتخانه صمت برای این مسأله اقدام کرده تا کارخانه شازند اراک به تکلیف قانونی در تأمین مواد اولیه عمل کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم نیز گفت: قوانین و بخشنامه‌های دولت باید به‌گونه‌ای باشد که به صنعت کمک کند.
«ابوالفضل خاکی» اضافه کرد: مدیران به طرح‌هایی که در جلسه‌های استانداری تصویب می‌شود احترام بگذارند و پیگیر باشند تا واحدهای تولیدی روی پای خود بایستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید