• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70230
+
-

2 کارخانه در شهرک شکوهیه قم طعمه حریق شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم گفت: آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شکوهیه قم که از جمعه‌شب 11 مرداد در این شهرک آغازشده بود با حضور تیم‌های مختلف امدادی در ساعت 5 بامداد شنبه، 12 مرداد اطفا شد.

«محسن اوروجی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این آتش‌سوزی در ساعت 22:43 شب گذشته در واحد تولید رنگ در این شهرک صنعتی آغاز و حجم آتش‌سوزی در این کارخانه موجب سرایت آتش به انبارهای یک واحد تولید الیاف در مجاورت این کارخانه شد.
وی ادامه داد: با اطلاع از این موضوع در مرحله اول نیروهای آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه و با گسترده شدن آتش، نیروهای آتش‌نشانی شهرداری قم و شهرک‌های صنعتی محمودآباد و قنوات نیز وارد عمل شد. ضمن این‌که واحدهای آب‌رسانی سپاه پاسداران،‌ راهداری و شرکت آب و فاضلاب وظیفه پشتیبانی از این واحدها را بر عهده گرفتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اضافه کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اطفای حریق و ده‌ها نیروی آتش‌نشانی، ۲۳ دستگاه ماشین آتش‌نشانی از قم، ۴ دستگاه ماشین سنگین اطفای حریق از شهرک شکوهیه،‌۲ دستگاه خودرو سپاه و دیگر ماشین‌آلات برای اطفای این آتش‌سوزی به کار گرفته شد.
اوروجی با بیان این‌که این آتش‌سوزی در ساعت 5 بامداد به‌طور کامل اطفا شد ‌افزود: ۲ نفر از معاونان استانداری قم از نزدیک بر عملیات اطفای آتش‌سوزی نظارت داشتند و هماهنگی‌های لازم برای بسیج امکانات به منطقه را انجام دادند.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل ایمنی توسط واحدهای صنعتی گفت: بیشتر آتش‌سوزی‌هایی که در شهرک‌های صنعتی قم تاکنون ثبت‌شده ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی در انبارداری و نصب نکردن وسایل ایمنی و اطفای حریق در واحدهای تولیدی است.
وی ادامه داد: هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف امدادی در این حادثه موجب شد که آتش به واحدهای شیمیایی مجاور کارخانه‌ها سرایت نکند که این هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌های حاضر در این عملیات قابل قدردانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :