• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70166
+
-

برگزاری همایش گردشگری خوراک در لاهیجان

میز خبر
برگزاری همایش گردشگری خوراک در لاهیجان

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: نخستین همایش گردشگری خوراک فردا(۱۴ مرداد) در لاهیجان برگزار می‌شود.به گزارش دیارمیرزا «شهرود امیرانتخابی» با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ غذایی، آداب پذیرایی، راهکارهای علمی برای جذب گردشگران با تاکید بر تنوع غذایی استان که یکی از شیوه‌های کارآمد در جذب و ماندگاری گردشگران است، برگزار می‌شود. 

وی با بیان این‌که برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای معرفی غذاهای سنتی گیلانی است، افزود: غذای گیلانی از جایگاه خاصی برخوردار است و به دلیل تنوع اقلیم، تنوع غذایی زیادی در استان وجود دارد. همایش گردشگری خوراک، فرصت مناسبی برای پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی و حفظ میراث ناملموس و احیا و معرفی این غذاها به گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: معرفی غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌، سفره‌ غذای گیلانی، احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه بین مردم، ترویج طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها و تاثیر آن بر گردشگران استان از اهداف این جشنواره است.

امیرانتخابی گفت: این همایش در 2 بخش «سخنرانی علمی» و «سفره گیلانی» برگزار می‌شود که شامل سفره غذای گیلانی در بخش‌های پیش‌غذا، غذای اصلی، نوشیدنی‌های سنتی و بومی محلی و همچنین اجرای موسیقی محلی و فولکور استان است.وی افزود: علاقه‌مندان برای حضور در همایش گردشگری خوراک می‌توانند از ساعت ۱۶ در هتل شهرزاد لاهیجان حضور یابند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید