• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70180
+
-

کاه و کلش کشاورزان گیلانی را خریداریم

رئیس اتحادیه دامداران گیلان بیان کرد: کاه و کلش از کشاورزان استان خریداری می‌شود.به گزارش ایسنا، گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و هم‌اکنون برداشت محصول در حال انجام است.

طبق یک باور غلط برخی از کشاورزان به محض برداشت ساقه‌های طلایی برنج اقدام به سوزاندن کاه و کلش می‌کردند اما خوشبختانه اخیرا با اطلاع رسانی‌های انجام شده کمتر شاهد چنین اقدامی هستیم. فروش کاه و کلش علاوه بر این‌که موجب ارتقای درآمد کشاورزان می‌شود، علوفه دام‌های استان را نیز در فصل زمستان تامین می‌کند.«عباس یوسفی» رئیس اتحادیه دامداران گیلان در این زمینه گفت: کشاورزان برای فروش کاه و کلش مزارع می‌توانند به اتحادیه‌های دامداران در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی از کشاورزان خواست از سوزاندن کاه و کلش خودداری و با فروش آن درآمدی مازاد برای خود ایجاد کنند.یوسفی ادامه داد: کاه و کلش موجود در گیلان برای تامین خوراک دام کافی نیست و هر سال مجبوریم این نهاده را از دیگر استان‌ها خریداری کنیم. رئیس اتحادیه دامداران گیلان بیان کرد: کشاورزان برای حفظ کیفیت کاه و کلش، آن را به خوبی خشک کرده و قبل از این‌که کپک بزند به اتحادیه‌های دامداران تحویل دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید