• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70159
+
-

پیشنهاد علوم پزشکی مازندران برای عید قربان

مردم برای رعایت نکات بهداشتی و در امان ماندن از خطرات بیماری دام‌ها بهتر است گوسفند نذری خود را در کشتارگاه‌ها قربانی کنند

مدیر مرکز بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیشنهاد داد تا برای جلوگیری از هرگونه خطر ابتلا به بیماری از سوی دام به انسان، مردم گوسفند نذری خود را در کشتارگاه قربانی کنند.به گزارش فارس «محمدرضا پارسایی» گفت: معمولا افراد تمایل دارند خودشان در منزل گوسفند را قربانی کنند. در این رابطه باید توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای جدی گرفته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و احتمال تماس افراد با ترشحات و احشای دام احتمال بروز برخی از بیماری‌ها وجود دارد. باید افراد هنگام تماس با دام از لوازمی همچون دستکش، ماسک و عینک و... استفاده کنند تا به بیماری مبتلا نشوند.مدیر مرکز بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: یکی از بیماری‌هایی که از طریق تماس با دام به فرد منتقل می‌شود، تب‌ مالت است که سال گذشته 421 مورد و در 3 ماه نخست امسال 100 مورد ابتلا در مازندران گزارش شده است.پارسایی ادامه داد: بیماری دیگری که از طریق تماس با دام منتقل می‌شود، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو است که تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید