• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 70002
+
-

اندیکا چوب محرومیت را می‌خورد

اندیکا شهرستانی در شمال شرق استان خوزستان است و اهالی آن از نبود امکانات اولیه زندگی مانند برق، گاز، آب شرب، مخابرات و... رنج می‌برند. محرومیت اندیکا آن‌قدر زیاد و چشمگیر است که در هفته گذشته این شهرستان در جلسه هیات دولت به عنوان محروم‌ترین شهرستان خوزستان معرفی شد.

به گزارش تسنیم، در این میان فرماندار اندیکا گفت: اندیکا در خوزستان به‌ عنوان محروم‌ترین شهرستان ازنظر زیرساختی، فرهنگی و اشتغال معرفی و در این راستا سندی برای رفع محرومیت‌های این شهرستان تدوین‌ شده است. «علی خدری» افزود: در روزهای گذشته جلساتی در سه حوزه فرهنگی، اشتغال و عمرانی برای رفع محرومیت‌های اندیکا برگزار و مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌های خود را ارائه کنند و در جلسه‌ای با حضور استاندار به جمع‌بندی نهایی برسند.

وی با بیان این‌که عمده مشکلات این شهرستان در بخش عمرانی و زیرساختی است، گفت: اندیکا در زمینه جاده، آب، برق، گاز و مخابرات مشکلات جدی دارد. خدری ادامه داد: البته در یکی 2 سال گذشته طرحی برای انتقال گاز از ایذه به اندیکا تدوین‌ شده که در حال اجراست و با توجه به قول‌هایی که داده‌ شده، حدود 60 تا 70 درصد شهرستان اندیکا از گاز برخوردار می‌شود.


مشکلات آب، راه و...

خدری درباره مشکلات موجود در زمینه آب شرب گفت: آب شرب بسیاری از روستاهای شهرستان با تانکر تامین می‌شود که در این زمینه نیز طرح‌هایی تدوین‌شده اما برای اجرا به تخصیص اعتبار نیاز دارد. وی ادامه داد: در اندیکا حدود 400‌کیلومتر مسیر خاکی و شنی در بخش روستایی داریم که باید آسفالت شوند.

 همچنین محور اصلی مسجدسلیمان به اندیکا و استان چهارمحال و بختیاری، اگر این امکان وجود داشته باشد که به ‌عنوان یک طرح بزرگ و ملی معرفی شود، می‌تواند زمینه‌ساز توسعه شهرستان شود. فرماندار اندیکا به مشکلات مخابراتی این شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: مشکلاتی مانند ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاها و کیفیت ضعیف اینترنت در نقاط بخش مرکزی و بخش چلو برطرف نشده است.

همچنین، بسیاری از روستاها برق ندارند و امیدواریم با استفاده از اعتبارات ملی طرح‌های در نظر گرفته‌ شده، مشکل آنها برطرف شود. این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان اندیکا در حوزه گردشگری اظهار کرد: 48 اثر ملی ثبت‌ شده و مناطق گردشگری مانند تاراز، شیرین‌بهار، آبشار موری، جزایر پشت سد شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان در شهرستان اندیکا وجود دارد، اما برای جذب بیشتر گردشگر باید امکانات اقامتی و رفاهی در این مناطق ساخته شود.

وی همچنین به تولیدات اندیکا در حوزه دامپروری اشاره کرد و افزود: اندیکا، علاوه بر صنعت دامپروری، در صنایع‌ دستی نیز جزو شهرستان‌های پایلوت استان است و صنایع‌ دستی زیبایی تولید می‌کند که بسیاری از آنها به دست زنان ساخته می‌شوند.


پرداخت تسهیلات

فرماندار اندیکا گفت: قرار شده است صندوق کارآفرینی امید در شهرستان راه‌اندازی شود تا مردم از تسهیلات این صندوق و همچنین، زنان سرپرست خانوار از تسهیلات خوبی برخوردار شوند و مورد حمایت دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و بانک‌هایی قرار بگیرند که عامل پرداخت تسهیلات هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید