• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 10 مرداد 1398
کد مطلب : 69786
+
-

در میان اخبار مختلفی که هر روز به گوش‌تان می‌رسند، ما برایتان خبرهای خوب آورده‌ایم

نابینایان به سینما رفتند

خبر‌های خوب هفته
نابینایان به سینما رفتند


در دنیای تکنولوژی و عصر ارتباطات، هر روز موجی از اخبار گوناگون به گوش‌مان می‌رسد؛ خبرهای خوب، بد، ناراحت‌کننده، امیدبخش، ترسناک و... . اما فقط آن‌هایی در ذهن‌مان می‌مانند که بیش از همه روح و روان‌مان را درگیر کرده‌اند. در این میان خبرهای خوب و امیدبخش سهم کمتری در اخبار به یاد ماندنی ذهن‌مان دارند؛ چون همیشه زیر سایه سنگین خبرهای بد و ناامیدکننده قرار گرفته و کمتر فرصت عرض اندام پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی اگر می‌خواهیم حال دلمان را خوب نگه داریم، باید تمام حواس‌مان را جمع خبرهای خوب کنیم و از کنار خبرهای بد با سرعت هر چه تمام‌تر بگذریم. ما در بسته خبرهای خوب برایتان کلی خبرهای خوب آورده‌ایم؛ خبرهایی که شاید در هفته گذشته از چشم‌تان جا مانده‌اند.


افزایش 52درصدی گردشگران خارجی

یکی از خبرهای خوبی که در روزهای اخیر شنیدیم، افزایش 52درصدی حضور گردشگران خارجی در ایران بود؛ آن هم در شرایطی که نرخ رشد گردشگری در دنیا حدود 5تا 6درصد است! در حالی که میزان ورود گردشگران خارجی به کشور ما تا پیش از سال 97، 5میلیون و 100هزار نفر بوده، این عدد در پایان سال 97 به 7میلیون و 800هزار نفر رسیده است.



خدمت به بیماران تصادفی به‌جای زندان

ابتکار جالب قاضی کلاله‌ای در استفاده از طرح صدور آرای جایگزین زندان، یکی دیگر از خبرهای خوش این هفته‌مان شد. این هفته راننده بی‌احتیاطی که باعث مرگ یک نفر در تصادف شده بود، به جای 3 سال حبس از جنبه جرم عمومی‌اش، به ارائه خدمات به بیماران سوانح جاده‌ای در اورژانس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله محکوم شد.



اکران فیلم‌های سینمایی برای نابینایان

گروه سوینا (سینمای ویژه نابینایان) که به همت گلاره عباسی تشکیل شده، برای نخستین‌بار در ایران و حتی شاید در جهان، فیلم «سرخپوست» را برای نابینایان اکران کرد! در این اکران ویژه که در پردیس سینمایی چارسو انجام شد، حبیب رضایی -بازیگر این فیلم- روی صحنه‌های بدون دیالوگ، قصه فیلم را روایت کرد تا مخاطبان از داستان فیلم جا نمانند.



مدال‌های رنگارنگ المپیاد برای ایرانی‌ها

چه خبری بهتر از کسب 14مدال رنگارنگ دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی ریاضی ، زیست‌شناسی و شیمی؟ بله، بر و بچه‌های نخبه ایرانی با کسب 6مدال در شصتمین المپیاد جهانی ریاضی و 4مدال در سی‌امین المپیاد جهانی زیست‌شناسی و 4 مدال در المپیاد جهانی شیمی حسابی خوشحال‌مان کردند. 2 طلا، 7 نقره و 5 برنز حاصل کار دانش‌آموزان باهوش ما در این المپیادها بود.



تشویق به ورزش با ابتکارات جالب
این هفته 2خبر خیلی خوب هم از ابتکار مشهدی‌ها و یزدی‌ها برای تشویق مردم شهرشان به ورزش‌کردن شنیدیم. اول اینکه در یکی از ایستگاه‌های متروی مشهد دستگاهی تعبیه شده که مسافران با انجام حرکات ورزشی در مقابل آن، بلیت رایگان دریافت می‌کنند. دوم هم اینکه در یزد هر فردی که قلیان خانه‌اش را تحویل هیأت ورزش‌های همگانی این استان دهد، یک بسته ورزشی هدیه می‌گیرد.











 

بازگشت کارخانه‌ها به چرخه تولید
در هفته‌ای که به روزهای آخرش رسیده‌ایم، از استان‌های لرستان و آذربایجان شرقی خبر رسید که تعدادی از واحدهای تولیدی تعطیل و ورشکسته این استان‌ها دوباره به چرخه تولید برگشتند. سر پا شدن 20 واحد ورشکسته تولیدی یا کاملا تعطیل در آذربایجان شرقی و فعال‌شدن 48واحد تولیدی راکد و افزایش ظرفیت 67واحد فعال در لرستان، خبرهای خوش این هفته بودند.











 
رشد چهارپله‌ای ایران در نوآوری
«براساس تازه‌ترین گزارش شاخص نوآوری (GII)، ایران با 4رتبه افزایش در عرصه نوآوری، در جایگاه شصت‌ویکم دنیا قرار گرفت.» خبر از این بهتر می‌خواهید؟ از این بهتر که از رتبه 120شاخص نوآوری دنیا در سال92 حالا به رتبه 61 رسیده‌ایم؟ فعالیت نزدیک به 4هزار و 500شرکت دانش‌بنیان و ظهور بیش از 6هزار استارتاپ طی سال‌های اخیر در کشور دلیل این جهش است.











 
جوانان والیبال ایران بر بام جهان
سرو قامتان تیم والیبال جوانان ایران این هفته برای نخستین‌بار قهرمان جهان شدند. این در حالی است که بهترین عملکرد ایران تا پیش از این در مسابقات جوانان جهان مربوط به سال 2007 بود که بر و بچه‌های والیبالیست‌مان با هدایت مصطفی کارخانه توانسته بودند عنوان سومی را از آنِ خود کنند.











 
بازگشت نخبه‌ها به ایران
همیشه از فرار مغزها خواندیم و شنیدیم اما حالا می‌توانیم از خبر بازگشت نخبه‌ها به ایران خوشحال شویم. در روزهای اخیر از معاونت علم و فناوری رئیس جمهور خبر رسید که اگر چه نرخ ماندگاری نخبگان کشور ما نسبت به کشورهای دیگر در خارج از کشور بالاست، اما در 3سال گذشته هزار و 400 نخبه ایرانی از دانشگاه‌های برتر جهان به ایران برگشته‌اند.











 
یک طلای با تأخیر!
با اینکه پرونده المپیک لندن 7سالی است که بسته شده، حالا اتحادیه جهانی کشتی رسما اعلام کرده که مدال طلای المپیک 2012 لندن در مسابقات وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد به کمیل قاسمی  می‌رسد! آرتور تایمازوف ازبکستانی که در مسابقات وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا رسیده بود، دوپینگی از آب درآمده، برای همین مدال طلای او به کمیل قاسمی می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید