• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69739
+
-

سقوط پوند از ترس برگزیت


چشم‌انداز ترسناک خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا که می‌تواند پیامدهای اقتصادی کابوس‌واری برای این کشور به همراه داشته باشد، ‌دیروز ارزش پوند را به‌شدت کاهش داد.
به گزارش رویترز، یک واحد پول ملی انگلیس دیروز با 1.2120دلار معامله شد که پایین‌ترین میزان ثبت‌شده از‌ ماه مارس سال2017 به شمار می‌رود. پوند، از زمانی که جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر بریتانیا انتخاب شده است، 3.6درصد از ارزش خود را از دست داده است. پوند، به‌خاطر برگزیت، ‌تلاطمات زیادی را تجربه کرده است؛ در روزی که نتیجه رفراندوم برگزیت اعلام شد، ارزش آن بیشترین سقوط یک روزه را از بعد از دهه70 میلادی تجربه کرد. از همان زمان، ارزش پوند در حال کاهش بوده است.
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در ماه‌های پیش‌رو، ارزش پوند باز هم کمتر خواهد شد. جانسون که انتخابش با استقبال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شده، وعده داده است که مذاکرات جدیدی را با اتحادیه اروپا برقرار خواهد کرد و تهدید کرده است که اگر این اتحادیه با این مذاکرات موافقت نکند، بریتانیا روز 31 اکتبر، بدون توافق از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد. مقامات اتحادیه اروپا گفته‌اند که با پیشنهاد جانسون موافقت نخواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید