• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69669
+
-

پیگیری ملی برای ایمن‌سازی جاده‌های اصفهان

در استان اصفهان
پیگیری ملی برای ایمن‌سازی جاده‌های اصفهان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۶۷ نقطه از ۱۰۹ منطقه پرحادثه محورهای ارتباطی این استان در سطح ملی بررسی می‌شود.

به گزارش ایرنا «فرزاد دادخواه» در نشست بررسی مشکلات راه‌های تیران و کرون در محل روستای تندران این شهرستان افزود: برخی از نقاط پرحادثه استان اصفهان به صورت ملی مورد توجه و اهمیت است که جاده داران به تیران در روستای تندران یکی از این نقاط است.
وی بیان کرد: اعتبارات راهداری محدود است و باید برای رفع این مشکلات مسئولان محلی همکاری کنند.

معاون اداره کل راهداری اصفهان ادامه داد: با اصلاح قوس هندسی، احداث زیرگذر تردد خودرو و اقدامات فنی برای کاهش سرعت، به ایمنی این منطقه افزوده و بسیاری از مشکلات مردم و مسافران رفع خواهد شد.
وی با اشاره به نقش مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات لازم برای کاهش تصادفات افزایش همکاری مردم در قانون‌مداری و رعایت اصول ایمنی است.

وی اضافه کرد: پل زیرگذر برای تردد عابران پیاده در روستای تندران پیش‌بینی شده اما عابران پیاده کمتر از این محل ایمن استفاده می‌کنند. عبور از عرض خیابان موجب بروز حادثه و تهدید سلامتی مردم است که باید آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود.
دادخواه یادآور شد: همکاری مردم و مسئولان محلی برای مسدود کردن و ایمن‌سازی حاشیه جاده و الزام به رفت و آمد از زیرگذرها احتمال وقوع حادثه‌های دلخراش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که رانندگان اتوبوس‌ها برای اقامه نماز در کنار مساجد بین راهی روستایی از جمله تندران توقف می‌کنند، افزود: اگر این مراکز ایمن باشد و مسافران از محل‌های عبور و مرور عابر پیاده تردد کنند تصادف و اتفاق ناگوار رخ نخواهد داد.
دوشنبه هفته گذشته سواری سمندی با 4 عابر پیاده در محور تندران- تیران برخورد کرد و در اثر این حادثه،‌‍ یکی از عابران در دم فوت شد و 3 عابر دیگر به‌شدت مجروح شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید