• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69655
+
-

اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سمنان

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان از اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان خبر داد. به گزارش ایسنا، «علی منصفی راد» افزود: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در 24 استان کشور اجرا می‌شود. 

وی اضافه کرد: در زمینه برنامه ارتقای مهارت‌های شغلی زنان و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی به عنوان مجری این طرح نسبت به شناسایی و انتخاب و تعیین زنان سرپرست خانوار واجد شرایط در 24 استان کشور با همکاری مدیران امور زنان و خانواده استانداری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد بخش خصوصی، فعالان حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدام می‌کند.

 معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در قالب امضای یک توافق‌نامه همکاری بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و رئیس جهاددانشگاهی در کشور آغاز شده است و در استان سمنان نیز با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری به عنوان کارفرمای طرح، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر طرح و جهاد دانشگاهی استان سمنان به عنوان مجری در حال اجراست. 

منصفی راد اظهار کرد: خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو از جمله اهداف کیفی طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور است. وی بیان کرد: برای اجرای این طرح، برای 6 هزار زن سرپرست خانوار در 24 استان کشور از جمله استان سمنان اشتغال پایدار ایجاد می‌شود. 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان این‌که طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور با تأکید بر استان‌ها و مناطق خسارت دیده در سیل سال جاری برگزار می‌شود اظهار کرد: تعداد زنان سرپرست خانوار زیر 55 سال استان سمنان بیش از 11 هزار و 342 نفر است که جهاددانشگاهی به عنوان مجری این طرح نسبت به شناسایی و انتخاب و تعیین زنان سرپرست خانوار واجد شرایط اقدام می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید