• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69633
+
-

مسیر دسترسی به بیمارستان امام رضاع ایمن نیست

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای قم گفت: نبود اعتبار اصلی‌ترین مانع برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به بیمارستان امام رضا(ع) است و اجرای این طرح 3 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

«اکبر سلیمیان» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در ابتدا قرار بود این مسیر دسترسی فقط برای تردد خودروهای امدادی با ترافیک پایین باشد و با در نظر گرفتن همین مسأله نیز این مسیر با نصب تابلو و سایر تجهیزات ایمن‌سازی شد. وی اضافه کرد: در سراسر مسیر تابلوهای «عبور ممنوع به استثنای خودروهای امدادی» نصب شد و سایر خودروها ملزم بودند حدود ۲ کیلومتر مسیر را طی کنند و از دوربرگردان بعدی به سمت بیمارستان راهی شوند.

سلیمیان تأکید کرد: طراحی مسیر دسترسی کنونی برای خودروهای آمبولانس ایمن است، اما پس از ساخت مسیر شاهد تردد انواع خودروی سبک و سنگین از جمله تریلی و تانکر سوخت هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای قم ادامه داد: بارها تابلوهای «عبور ممنوع به استثنای خودروهای امدادی» در طول مسیر نصب شده است، اما شهروندان به تابلوها توجه ندارند و این تابلوها بارها توسط برخی افراد سرقت شده است.

وی بیان کرد: زیرسازی محور بر اساس ترافیک و نوع ماشین صورت می‌گیرد و در حال حاضر 3 هزار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی این مسیر نیاز است.

بیمارستان مجهز امام رضا(ع) که توسط سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان زیر پوشش این سازمان تأسیس شده، به دلیل بعد مسافت و نامناسب بودن موقعیت مکانی، دور از دسترس شهروندان قرار گرفته است.
اصلی‌ترین راه دسترسی به بیمارستان امام رضا(ع) محور قم-سلفچگان است که مملو از ماشین‌های سنگین است. راه دسترسی دوم نیز از بلوار غدیر، مقابل بوستان علوی، انتهای رودخانه و به سمت بیمارستان امام رضا(ع) به طول ۸۰۰ متر، عرض 5/3 متر و یک خط رفت است که فرد ناگزیر برای خروج باید همین محور خطرناک ترانزیتی را طی کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید