• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69645
+
-

راه‌اندازی خط انتقال باطله شرکت املاح معدنی اراک

مدیر عامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: خط انتقال باطله این واحد تولیدی به بستر کویر میقان بعد از ۱۸ ماه راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، «علی رستمی» افزود: خط انتقال باطله همزمان با فرایند برداشت سولفات سدیم در زمینه مسئولیت‌های زیست‌محیطی واحد املاح معدنی ایران و با تأکید استانداری و اداره کل محیط زیست استان مرکزی در این شرکت راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: پیش از سال ۱۳۹۵ بازگشت باطله برداشت‌های معدنی شرکت املاح معدنی ایران به بستر کویر و تالاب میقان از نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای این منطقه مخرب و آسیب‌زا تشخیص داده شده بود، اما بعد از مطالعات گسترده در همان سال مشخص شد که باطله‌ها هیچ آسیبی برای طبیعت تالاب و کویری میقان ندارد و به همین دلیل بازگشت باطله‌های حاصل از برداشت از سوی استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان به شرکت املاح معدنی ایران تکلیف شد.

مدیر عامل املاح معدنی ایران اظهار کرد: از همان روزهای اول تحقیقات برای انتخاب بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه همراه با رعایت مسائل زیست‌محیطی و مطابق استانداردهای بین‌المللی برای بازگشت باطله‌ها در دستور کار شرکت املاح معدنی قرار گرفت و در نهایت خط انتقال با پمپ‌های قدرتمند که در صنعت نفت به کار می‌روند اجرا شد.

رستمی ادامه داد: خط انتقال باطله شرکت املاح معدنی ایران در مدت ۱۸ ماه و با اعتباری بیش از۷۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد و این خط انتقال می‌تواند سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن باطله برداشت‌های این شرکت را به صورت مکانیزه به بستر تالاب و کویر میقان بازگرداند.

وی اضافه کرد: پیش از این بسیاری از تشکل‌های مردم‌نهاد و اقشار مختلف مردم نسبت به دپو باطله‌ها در مجاورت تالاب میقان اظهار نگرانی و نارضایتی می‌کردند که با راه‌اندازی خط انتقال مکانیزه باطله‌ها به بستر تالاب و کویر، این نگرانی رفع می‌شود.

مدیر عامل شرکت املاح معدنی ایران افزود: بیش از 8 کیلومتر لوله‌گذاری در طرح خط انتقال باطله‌های شرکت املاح معدنی ایران انجام شده که لوله‌های مورد استفاده این شرکت نیز از صنایع لوله‌سازی ساوه تامین شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید