• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69148
+
-

29مرداد؛ شروع لیگ بدون یک شهر؟

در اخبار غیررسمی اعلام شده لیگ‌برتر در عید غدیر آغاز می‌شود؛ تا آن روز همه شهرها آماده می‌شوند جز سیرجان

انتظار برای آغاز فصل جدید لیگ برتر همچنان ادامه دارد و تنها خبر جدیدی که از روز گذشته تا امروز منتشر شده اعلام غیررسمی تاریخ 29مردادماه برای شروع این رقابت‌هاست. فدراسیون فوتبال همچنان تأکید دارد برای آغاز لیگ‌برتر باید 3مسئله در تمام ورزشگاه‌های میزبان این مسابقات حل شود. فروش اینترنتی بلیت، شماره‌گذاری صندلی‌ها و نشستن هر تماشاگر در جایگاه خاص خودش و نصب گیت‌های الکترونیکی برای ورود تماشاگران 3شرطی است که فدراسیون برای شهرهای میزبان این مسابقات تعیین کرده است. با توجه به حوادثی که فصل گذشته در برخی بازی‌ها ازجمله پرسپولیس -سپاهان، تراکتور - پیکان و... رخ داد، فدراسیون فوتبال از سوی مسئولان امنیتی کشور به‌شدت تحت فشار قرار گرفته است. تاج و دارودسته‌اش باید شرایطی را در ورزشگاه‌ها ایجاد کنند که درصورت تکرار چنین حوادثی لااقل بتوانند تماشاگران خاطی را شناسایی و دستگیر کنند. همین موضوع به مشکل اصلی برای شروع لیگ‌برتر تبدیل شده و آغاز این مسابقات را به تأخیر انداخته است.

  حذف یک شرط از 3 شرط
روز گذشته تربیت‌بدنی آستان قدس از نصب گیت‌های ورودی برای ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد خبر داد تا تیم پدیده شهرخودرو یکی دیگر از شروط فدراسیون را نیز احراز کرده باشد. اما نکته مهم‌تر آن بود که در لابه‌لای این خبر اعلام شد خیلی از ورزشگاه‌های کشور فعلا شرایط نصب این گیت‌ها را ندارند و حتی گیت‌های الکترونیکی که قبلا در ورزشگاه آزادی نصب شده نیز فعلا بلااستفاده است؛ بنابراین تحقق یکی از 3شرط فدراسیون غیرممکن است و روسای فدراسیون مجبورند از این شرط صرف‌نظر کنند. اما عملیات نصب و شماره‌گذاری صندلی‌ها در شهرهای مختلف ادامه دارد و به‌احتمال فراوان این شرط تا حدود زیادی محقق خواهد شد. در شهر تبریز که ورزشگاهش پیش‌تر صاحب صندلی بود هم 10هزار صندلی جدید توسط باشگاه تراکتور خریداری و تحویل شده است.

  فقط سیرجان آماده نمی‌شود
هرچه لیگ برتر دیرتر آغاز شود از آن طرف با تأخیر بیشتری به پایان خواهد رسید و این هم می‌تواند به مشکلی جدید برای فدراسیون فوتبال تبدیل شود. در خردادماه سال آینده تیم‌ملی ایران در روزهای 15 و 20خرداد1399 به‌ترتیب میزبان بحرین و عراق خواهد بود. در لیگ قهرمانان آسیا نیز بازی‌های رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی در روزهای 5و 7خرداد و بازی‌های برگشت نیز 26 و 28خرداد برگزار می‌شود که به‌احتمال زیاد تیم‌هایی از ایران درگیر این مسابقات خواهند بود. بنابراین فدراسیون فوتبال باید هر طور که هست تا انتهای اردیبهشت‌ماه99 لیگ‌برتر را به پایان برساند و تیم‌ها را برای رقابت‌های بین‌المللی آزاد کند. بر همین اساس روز گذشته در اخباری غیررسمی شنیده شد که لیگ نوزدهم از روز 29مردادماه (مصادف با عید غدیرخم) آغاز می‌شود. تا این تاریخ دقیقا 22روز باقی مانده و به‌احتمال فراوان تنها شهری که طی این مدت هم شرایط میزبانی را به‌دست نمی‌آورد سیرجان است و بازی‌های گل‌گهر در کرمان برگزار خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید