• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69126
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


نماینده مجلس: قانون را به‌نفع مجلس ننویسیم
علی مطهری در جریان اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس پیشنهاد تغییر نحوه سؤال از وزرا را مطرح کرد. به‌گزارش خبرآنلاین، مطهری گفت: در زمان سؤال از وزیر همیشه این مشکل را داریم که بعد از گزارش کمیسیون، وزیر باید جواب بدهد و بعد سؤال‌کننده صحبت می‌کند. نماینده تهران با بیان اینکه اول سؤال نماینده و بعد پاسخ وزیر مطرح شود که حقی از وزیر ضایع نشود، گفت: نباید قانون را طوری بنویسیم که به‌نفع مجلس و نماینده شود.

گلایه از بی‌خبری نمایندگان از تصمیمات سران قوا
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اینکه نمایندگان در جریان تصمیمات شورای‌عالی سران3 قوه قرار نمی‌گیرند، تأکید کرد: ما به‌عنوان نمایندگان مجلس باید در جریان تصمیمات باشیم. به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در تذکر شفاهی بیان کرد: مقتضیات شرایط را قبول دارم، ولی ما به‌عنوان نمایندگان مجلس باید در جریان تصمیمات باشیم. سران 3 قوه در تصمیماتی که می‌گیرند باید جنبه قانونی را درنظر داشته باشند.

استیضاح حجتی از نصاب افتاد
تعداد امضای نمایندگانی که خواهان استیضاح وزیر جهادکشاورزی بودند از حد نصاب افتاد و تنها 5 نفر از نمایندگان مجلس، همچنان روی موضوع استیضاح پافشاری می‌کنند. این دومین‌باری است که استیضاح وزیر جهادکشاورزی به‌دلیل بازپس‌گیری امضای نمایندگان منتفی می‌شود. طرح اخیر استیضاح حجتی از اسفندماه گذشته با بیش از 40 امضا به هیأت‌رئیسه ارائه شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید