• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69125
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


شرط نماینده برای انصراف از استیضاح
محمدرضا خباز، نماینده 4دوره مجلس و معاون امور تقنینی سابق دولت از درخواست‌های نامشروع و غیرقانونی نمایندگان از وزرا گفته است. وی (به‌عنوان معاون امور تقنینی دولت) که از برخی نمایندگان با عنوان «کارچاق‌کن» یاد می‌کند، درباره تلاش‌هایش برای انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر وقت آموزش و پرورش به خبرآنلاین گفته: من با یکی از نمایندگان صحبت می‌کردم و به او گفتم مسائلی که شما در استیضاح به آن اشاره کردید صحت ندارد و اگر ممکن است شما امضایتان را پس بگیرید. او در جواب گفت من به یک شرط حاضرم امضایم را پس بگیرم، شرط من این است که وزیر دستور بدهد همسرم که مدرک لیسانس دارد و در آموزش و پرورش تدریس می‌کند عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان شود!

«مرگ بر آمریکا» در گینس ثبت شود
حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سخنانی گفته: ترامپ آرزوی حذف شعار مرگ بر آمریکای مردم بصیر و ولایتمدار ایران را با خودش به گور خواهد برد و این جمله باید در دفتر گینس ثبت شود زیرا که به یک شعار مقدس و بین‌المللی تبدیل شده است. (ایرنا)

گلایه از عدم‌استعلام از جلیلی!
فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی  از مذاکرات منتهی به برجام انتقاد کرده و گفته «متأسفانه در طول مذاکرات از تجربیات دوره‌های پیشین استفاده نشد درحالی‌که خود من شاهد بودم که در دوره مذاکرات آقای جلیلی ایشان برای هر کدام از بندهای مورد مذاکره 3 راهکار تعبیه کرده بود اما استعلامی که از ایشان انجام دادم هیچ‌یک از مواردی که انجام شده بود را تیم جدید از ایشان مطالبه نکرده بود.» ادعای عباسی در حالی است که مذاکرات طولانی تیم هسته‌ای سابق به ریاست جلیلی با اروپایی‌ها، هیچ نتیجه‌ای درپی نداشت.(تسنیم)

گزارش محرمانه ضد‌جاسوسی وزارت اطلاعات
معاون ضد‌جاسوسی وزارت اطلاعات در نشست دیروز نمایندگان ولایی مجلس توضیحاتی را در رابطه با جزئیات دستگیری 17جاسوس آمریکایی ارائه کرد.ابوالفضل ابوترابی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اعلام این خبر از بیان جزئیات و توضیحات ارائه شده توسط معاون ضد‌جاسوسی وزارت اطلاعات در این نشست به خبرنگاران امتناع کرد و گفت: اطلاعات مربوط به این موضوع جزو اطلاعات طبقه‌بندی شده است و امکان انتشار آن وجود ندارد.

نردبان «مصباح» یا «عارف»؟!
محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ثبت‌نام 12هزار نفر برای کاندیداتوری مجلس در انتخابات سال 94 گفته برخی هم برایشان مهم نیست از نردبان عارف یا حداد عادل یا آیت‌الله مصباح بالا بروند و تنها هدفشان رفتن به مجلس است و برایشان مهم نیست از چه نردبانی بالا می‌روند.(ایسنا)

رضایت آیت‌الله مکارم از رئیسی
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با رئیس قوه قضاییه، از زحمات وی در مدت کوتاه مسئولیت تقدیر کرد و او را مرد تحول در دستگاه قضایی دانست. به‌گزارش ایسنا، این مرجع تقلید شیعه با ابراز رضایت از حل مشکلات زندانیان مهریه، گفت: جای خوشبختی است که مشکلاتی که سال‌ها به آن می‌اندیشیدیم یکی پس از دیگری در حال حل شدن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید