• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69032
+
-

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی رودان

مجتمع فرهنگی هنری رودکان در شهرستان رودان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی و محلی به بهره برداری رسید.

این مجمتع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای هزار و ۱۵۰ مترمربع ساخته شده است.

مجتمع فرهنگی هنری رودکان شامل سالن آمفی تئاتر ۱۴۰ نفری، نگارخانه، کتابخانه، پایگاه‌های آموزشی و فضای اداری است.
این مجتمع فرهنگی هنری که ساخت آن از سال ۸۸ آغاز شده، حدود ۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

مجتمع فرهنگی هنری رودکان چهارمین مجتمع فرهنگی هنری فعال شهرستان رودان است.


لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام فرهنگی

فرماندار رودان نیز در نشست اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تخصیص اعتبار از سوی وزارت برای تکمیل طرح های فرهنگی نیمه تمام این منطقه شد.
«مصطفی غلامپور» اظهار کرد: در این شهرستان ۱۳ طرح فرهنگی با پیشرفت ۴۰ درصدی نیمه تمام مانده است و فرهنگسرای بیکاه نیز با وجود پیشرفت ۷۰ درصدی به سرانجام نرسیده است.

راه‌اندازی موزه مردم شناسی رودان و تجهیز تماشاخانه (پلاتو) رودان از دیگر درخواست های فرماندار از وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی بود.

افتتاح بلوار هزار و ۲۰۰ متری فرهنگ با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، و تجلیل از خدمات ارزنده موسی روشی استاد خوشنویسی و موسیقی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان رودان بود.

وی همچنین در دیداری با استاد «احمد سایبانی»، از خدمات ارزنده استاد «حسین پریش»، «منصور نعیمی» و «حسین احمدی نسب» قدردانی کرد.


شهرهای خلاق کشور معرفی می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر مبنای ظرفیت‌های نسبی فرهنگی و هنری شهرهای خلاق در کشور شناسایی و معرفی خواهند شد. 

صالحی گفت: فراخوان شهرهای خلاق اعلام شده و اطلاعات دریافتی از شهرها در ستادی که برای همین منظور تعیین شده بررسی می‌شود تا پس از مشخص شدن شهرهای خلاق در حوزه‌های مختلف فرهنگی‌هنری نسبت به شبکه‌سازی آن‌ها در زمینه‌های خاص اقدام شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این اقدام برای تمرکززدایی و برگزاری رویدادهای فرهنگی‌هنری در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام می‌گیرد. 


تمرکززدایی از رویدادهای فرهنگی 

صالحی اضافه کرد: جغرافیای ایران باید احساس کند در آفرینش‌های هنری نقش و توان مؤثری دارد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که این رویکرد به صورت جدی دنبال می‌شود و علاوه بر این باید تکثیر رویدادها را در اقصی‌نقاط جغرافیایی ایران انجام دهیم، اظهار کرد: تکثیر رویدادها نباید محدود به برگزاری جشنواره‌ها شود که عمر کوتاهی دارند. 

وی با تأکید بر این‌که نیازمند ترکیب کردن ظرفیت‌های فرهنگی با اقدام‌های توسعه‌ای هستیم و اگر فرهنگ و هنر توسعه یابد شاهد توسعه سیاست و امنیت و اقتصاد خواهیم شد، افزود: باید به فرهنگ و هنر در حوزه توسعه ملی و منطقه‌ای توجه داشت و به سمت هم‌افزایی سایر حوزه‌ها با فرهنگ و هنر حرکت کرد. 


تقویت اقتصاد هنر 

صالحی با بیان این مطلب که تلاش زیادی طی ۲ سال گذشته برای حمایت از هنرمندان و افزایش فرصت‌های حمایتی برای آنان شده تا اقتصاد هنرمندان پایدار شود، تصریح کرد: قرار نیست نگاه‌ها نسبت به هنرمندان فقط حمایتی باشد بلکه باید زیرساخت‌های اقتصاد هنر بیشتر شود. 

وی با اشاره به این‌که در حوزه حمایت از ناشران سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال از آنان خرید شد، اضافه کرد: در حوزه حمایت از هنرمندان برای بیمه آنان در سال ۹۵، تعداد ۲۷ هزار نفر بیمه‌شده داشتیم که در پایان سال گذشته به ۴۲ هزار نفر رسید. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۱۲ استانی که تاکنون به آن‌ها سفر کرده‌ایم ۸۰۸ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال تفاهم‌نامه امضا شده که مبتنی بر فعالیت‌های زیرساختی و رویدادی و فعالیتی است که باید انجام شود. 

صالحی اظهار امیدواری کرد در ارتباط با هنرمندان و شخصیت‌های ادبی و هنری، فرصت‌های جدیدی ایجاد خواهد شد.   وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری ۲ روزه،  روز شنبه وارد هرمزگان شد. دیدار با نماینده جدید ولی‌فقیه در هرمزگان و شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی از برنامه های سید عباس صالحی در صبح روز شنبه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چنین عصر شنبه در سفر به بندرلنگه ضمن ادای احترام به مقام شهدا، ۲ طرح فرهنگی شامل سینمای دیجیتال «گوهر» بندرلنگه و «نگارخانه مروارید» بندرلنگه را افتتاح کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید