• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68952
+
-

دانشگاه‌های زنجان در مسیر بین المللی شدن

دانشگاه‌های زنجان، علوم پزشکی و علوم پایه این استان با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های یکدیگر در مسیر بین‌المللی‌سازی گام برمی‌دارند. 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع، هم‌افزایی و وحدت رویه و با هدف پیشبرد فعالیت‌های مختلف، به ‌ویژه در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی، تفاهم‌نامه مشترک بین رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی، علوم پایه و دانشگاه زنجان منعقد شد. 

علیرضا شغلی ادامه داد: این اقدام دورنمای بهتری را برای سیاستگذاری آتی دانشگاه‌ها برای انجام کارهای مختلف فراهم می‌کند که در نوع خود بسیار مفید و ارزشمند محسوب می‌شود. وی افزود: این تفاهم بر بهره‌گیری از امکانات آموزشی و پژوهشی و دیگر مسائل تأکید دارد و تحقق این مهم چشم‌انداز بسیار خوبی را مهیا می‌کند. 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز طی 3 سال گذشته به‌ ویژه یک سال اخیر در زمینه بین‌المللی شدن گام‌های موثری برداشته است که جذب دانشجوی خارجی از جمله این اقدامات مهم به شمار می‌رود. 

شغلی خاطرنشان کرد: برای بین‌المللی‌سازی، دانشگاه‌های استان باید با یک برنامه مشترک و هماهنگ استانداردهای لازم بین‌المللی‌سازی را در این استان ایجاد کنند و همچنین برنامه‌‌ریزی در زمینه افزایش Visibility (بهتر دیده شدن در سطح جهانی) دانشگاه‌های استان در سطح بین‌المللی می‌تواند یکی از شاخص‌های مهم و کاربردی این هدف مشترک باشد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید