• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68950
+
-

درخواست برای برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در قزوین

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین در جلسه ستاد ساماندهی گرامیداشت روز خبرنگار ضمن معرفی اعضای کمیته بزرگداشت روز خبرنگار، از اعضای این کمیته خواست برای برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در سال جاری برنامه‌ریزی کنند. 

به گزارش فارس منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان، در جلسه ستاد ساماندهی گرامیداشت روز خبرنگار که در دفتر این معاونت برگزار شد، گفت: من همواره به کارکرد و اثرگذاری رسانه‌ها اعتقاد ویژه‌ای دارم و به مدیران استان نیز گفته‌ام که اگر می‌خواهید در کارتان موفق باشید باید ارتباطتان با مطبوعات و رسانه خوب و مطلوب باشد. در واقع تصویرگر و ترسیم کننده فعالیت ما برای افکار عمومی رسانه‌ها هستند. 

وی بیان کرد: مهم‌ترین رسالت رسانه اخلاق حرفه‌ای آن است که به نمایش گذاشته می‌شود. انتقاد باید مزین به اخلاق و راهکار باشد و بدون شک انتقاد سازنده در چارچوب تعریف‌شده، اثرگذار و قابل پذیرش خواهد بود. 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین با گلایه از وجود برخی تخریب‌ها علیه مدیران دولتی توضیح داد: سکوت دولت و مدیران در برابر این تخریب‌ها به دلیل نجابت آنان است. ما در کشور نهادهای بازرسی و دستگاه‌های نظارتی داریم که وظایف روشنی دارند. اگر کسی تخلفی کند یا اتهامی وجود داشته باشد باید به دستگاه قضایی معرفی شود و آنها هم به ‌صورت جدی پیگیری کنند، اما طرح این پرونده‌ها در رسانه‌ها و شخصی کردن مسائل به سود مردم و کشور نیست. 

حبیبی با تأکید بر کرامت و جایگاه خبرنگاران و لزوم برگزاری برنامه‌ای درخور شأن خبرنگاران استان گفت: تکریم روز خبرنگار برای همه ما مهم است. برای این روز نمی‌توانیم بی‌برنامه باشیم و لازم است برنامه‌ای منسجم و هماهنگ برگزار شود. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت مشارکت خانواده خبرنگاران در آیین تکریم روز خبرنگار افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی پیش برود که خبرنگاران با خانواده‌هایشان در برنامه حضور پیدا کنند و شأن خانواده رسانه استان هم در این آیین مورد توجه قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: کمیته بزرگداشت روز خبرنگار در استان قزوین با ترکیب استانداری قزوین، خانه مطبوعات استان، سازمان بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری قزوین و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شده است و با دبیری مدیرکل روابط عمومی استانداری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود. 

حبیبی توضیح داد: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که در شهرستان‌های واجد شرایط هم با همکاری خانه مطبوعات و سازمان بسیج رسانه مراسم درخور شأن خبرنگاران شهرستانی برگزار شود. 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین در پایان با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان قزوین در سال‌ جاری یادآور شد: این کمیته بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری جشنواره مطبوعات استان قزوین تا پایان سال‌ جاری انجام خواهد داد تا با تأمین اعتبار مورد نیاز شاهد برگزاری جشنواره مطبوعات نیز باشیم. 

در این جلسه سیدحسین بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین، سیدمهدی حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد کشاورز رئیس سازمان بسیج رسانه، جابر خرم‌نیا رئیس خانه مطبوعات استان، مهدیه سادات قافله‌باشی عضو شورای اسلامی شهر قزوین و نمایندگان شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز حضور داشتند و نظرات خود را ارائه دادند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید