• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68986
+
-

ارائه خدمت به 14 هزار نفر در قالب اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به این‌که مرکز اورژانس اجتماعی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد طی سال ‌جاری به 14 هزار و 102 نفر خدمات ارائه داده است. محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان در امر قادرسازی و ارائه خدمات به جامعه هدف اقدامات متعددی انجام می‌دهد. 

وی با اشاره به این‌که این معاونت به منظور توانمندسازی جامعه زیر پوشش سازمان و افراد در معرض آسیب برنامه‌های تربیتی و پرورشی متعددی را اجرایی می‌کند، افزود: افزایش کیفیت ارائه خدمات و گسترش پوشش جغرافیایی ارائه خدمات از اهداف فعالیت این معاونت محسوب می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این‌که اکنون 7686 پرونده مددکاری در این حوزه وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد 5390 پرونده مربوط به زنان و خانواده است. محمدی‌قیداری با اشاره به این‌که 3911 فقره پرونده نیز مربوط به مستمری‌بگیران این سازمان در استان است، گفت: این آمار شامل 33 درصد از کل پرونده‌هاست. 

وی همچنین از حمایت بهزیستی از 1598 دانش‌آموز و 181 دانشجو در حوزه معاونت اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: به این دانش‌آموزان نیز خدمات مربوط از سوی بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود. 

این مسئول همچنین از فعالیت اورژانس اجتماعی و خط تلفن 123 به صورت شبانه‌روزی خبر داد و افزود: این شماره آماده ارائه خدمات به تماس‌گیرندگان است. همچنین تیم خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی با حضور خودروهایی که نشان 123 روی آنها درج شده در سطح شهر تردد می‌کنند و در مواقع بحرانی به یاری تماس‌گیرندگان می‌پردازند. 

محمدی‌قیداری توضیح داد: با توجه به این‌که فعالیت اورژانس اجتماعی نیز به‌منظور شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و این بخش با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت دارد از این رو در سال ‌جاری از این طریق به 14 هزار و 102 نفر خدمات ارائه شده است. 

وی به اهداف فعالیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: از جمله خدماتی که در قالب فعالیت اورژانس اجتماعی ارائه می‌شود بدین شرح است: زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌‌دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، افرادی که اختلافات حاد خانوادگی دارند، دختران فراری، زوجینی که دچار اختلاف یا متقاضی طلاق هستند و افرادی که دچار موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری و سالمندآزاری هستند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید