• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 3 مرداد 1398
کد مطلب : 68320
+
-

در هفته‌ای که به روزهای آخرش رسیده‌ایم، خبرهای خوب کم نداشتیم

درخشش ایرانی‌ها در علم و ورزش

خبر‌های خوب هفته
درخشش ایرانی‌ها در علم و ورزش


در دنیایی که هر روز خبرهای جورواجوری به گوش‌مان می‌رسد، معمولا بیشتر ما محو خبرهای بد و ناگوار می‌شویم و خبرهای خوب و امیدبخش را لابه‌لای اخبار مختلف فراموش می‌کنیم؛ درحالی‌که اتفاقا خبرهای خوب تعدادشان کم هم نیست، اما معمولا زیر سنگینی اخبار بد فرصت عرض‌اندام پیدا نمی‌کنند؛ مثلا در این هفته ایرانی‌ها هر جایی که بودند خوش درخشیدند؛ از هت‌تریک قهرمانی در مسابقات ورزشی آسیا و قهرمانی تیم وزنه برداری کشورمان در رقابت‌های قهرمانی معلولان جهان بگیرید تا درخشش دانشجویان رشته هوافضای دانشگاه شریف در آمریکا و رسیدن 2جایزه جهانی و بین‌المللی به 2 ایرانی نخبه. پس اگر این هفته فرصت دنبال‌کردن خبرهای خوب را نداشته‌اید، توصیه می‌کنیم حتما از همین فرصت استفاده کرده و خودتان را مهمان یک‌سری خبرهای خوب و اتفاقات حال خوب‌کن کنید؛ خبرهایی که ممکن است این هفته از چشم‌تان جا مانده باشند.


بانوی ایرانی؛ برنده جایزه معماری

در هفته‌ای که به روزهای آخرش رسیده‌ایم، جایزه سال2019 مؤسسه بین‌المللی Architizer به یک بانوی ایرانی رسید تا یکی از خبرهای خوب این هفته‌مان شکل بگیرد. پریسا منوچهری، معمار ایرانی، به‌دلیل معماری و مرمت خانه تاریخی سعادت در کاشان، این جایزه معتبر بین‌المللی را از آن خود کرد.




هت‌تریک قهرمانی در آسیا
این هفته مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شد که در این رقابت‌ها ورزشکاران کشورمان با کسب 3عنوان قهرمانی در رشته‌های مختلف، در آسیا هت‌تریک کردند. تیم ملی هاکی کشورمان با شکست  10بر صفر ازبکستان در فینال، قهرمان مسابقات آسیایی شد و تیم‌های کاراته مردان و زنان ایران هم در رقابت‌های کومیته تیمی قهرمانی آسیا روی سکوی اولی ایستادند.



جریمه جالب یک مدیر
یکی از خبرهای خوب و جالب توجه هفته گذشته، جریمه جالب مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی بود. ماجرا از این قرار است که در جلسه بررسی مشکلات آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی، استاندار این استان کوتاهی مدیرعامل آبفا در این زمینه را با یک جریمه جالب پاسخ داد. قرار بر این شد که آب منزل مدیر آبفا قطع شود و خانه او فقط یک ساعت در شبانه‌روز آب داشته باشد!



قهرمانی در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری
برو‌بچه‌های پاراوزنه‌برداری کشورمان این هفته در مسابقات قهرمانی معلولان جهان گل کاشتند و با 3مدال طلا، 2نقره و یک برنز روی سکوی قهرمانی ایستادند. در این مسابقات سیامند رحمان با مهار وزنه 265کیلوگرم، برای سومین بار به قهرمانی رقابت‌های پاراوزنه‌برداری جهان رسید و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را از آن خود کرد.



پرداخت حقوق مدیران بعد از کارگران
نامه شهردار اهواز به تمام سازمان‌های وابسته این شهر هم یکی از خبرهای خوب هفته جاری به‌حساب می‌آید. موسی شاعری- شهردار اهواز- در نامه‌ای به همه رؤسا و مدیران عامل سازمان‌های وابسته به شهرداری این شهر دستور داد که حقوق مدیران حتما باید بعد از پرداخت حقوق کارگران، ازجمله کارگران فضای سبز، خدمات و اجرائیات پرداخت شود.



درخشش شریفی‌ها در آمریکا
خبر خوش دیگری که این هفته به گوش‌مان رسید، درخشش دانشجویان و متخصصان دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات بین‌المللی انیستیتوی هوانوردی و فضانوردی آمریکا بود. بروبچه‌های دانشگاه شریف در شاخه طراحی موتورهای هوانوردی در زمره 3تیم برتر دنیا قرار گرفتند و حالا باید برای ارائه حضوری و درنهایت تعیین مقام به آمریکا بروند.



تبدیل ADSL به VDSL
یکی دیگر از خبرهای خوش این هفته را هم وزیر ارتباطات به مردم داده. در هفته‌ای که به آخرین روزهایش رسیده‌ایم، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی‌اش از تبدیل ADSLهای خانگی به سرویس‌های پرسرعت VDSL خبر داد و گفت سرعت این سرویس پرسرعت 4برابر سرعت فعلی اینترنت‌های خانگی است.



ثبت رکورد شنا با دستان بسته
این هفته یک خبر جالب هم از شهرستان امیدیه داشتیم. اکرم کناری دیل، بانوی شناگر جوان، رکورد شنا با دستان بسته از پشت را به نام خود در کشور ثبت کرد. او به‌مدت 175دقیقه با دستان بسته شنا کرد و بعد از ثبت رکورد، آن را به روح پاک 175شهید غواص عملیات کربلای 4
تقدیم کرد.


مجازات بازداشت‌شدگان چهارشنبه‌سوری
100نفر از بازداشت‌شدگان حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته در مشهد با حکم مقام قضایی به نظافت یکی از خیابان‌های این شهر محکوم شدند تا یکی دیگر از خبرهای خوش و بامزه این هفته‌مان جور شود. این حکم در راستای مجازات‌های اجتماعی جایگزین حبس صادر شد و به موجب آن این افراد جارو به‌دست گرفته و به نظافت بلوار هاشمیه مشهد پرداختند.



جایزه دانشمند جوان در دست یک ایرانی
این هم یک خبر دیگر از درخشش ایرانی‌ها در دنیای علم. دکتر امیر آقاکوچک - دانشیار جوان دانشگاه کالیفرنیا- عنوان دانشمند جوان اتحادیه بین‌المللی زمین‌سنجی و فیزیک زمین (IUGG) را از آن خود کرد. آقاکوچک یکی از شناخته‌شده‌ترین متخصصان علوم هیدرولوژیک (آب) است که طرح‌های متعددی را در زمینه مدیریت منابع آب و خشکسالی به انجام رسانده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید