• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 68012
+
-

پیشرفت 60 درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به پیشرفت 60 درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه گفت: در صورت تخصیص اعتبار 7 میلیارد تومانی، این پروژه تا 2 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش ایسنا «معصومه حسنی خوانسار» با اشاره به شروع ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه از سال 1386 گفت: تا سال 1391 حدود 5/2میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه شد، اما در همین سال به دلیل نبود اعتبارات ساخت پروژه با پیشرفت 32 درصدی متوقف شد. وی افزود: دی ماه سال گذشته با پیگیری‌های بسیار 5/3 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص شد که با این اعتبار مجددا شروع ساخت پروژه کلید خورد. 

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان یادآور شد: ساخت این پروژه در زمینی به مساحت 11 هزار متر‌مربع و در 5 طبقه در حال انجام است.وی افزود: پیش از این قرار بود این پروژه 7 طبقه باشد، اما با توجه به وضعیت اعتبارات تصمیم بر این گرفته شد که همین 5 طبقه تکمیل شود. حسنی خوانسار با اشاره به ادامه کار ساخت این پروژه گفت: در حال حاضر کتابخانه مرکزی استان حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود کمبود اعتبارات ساخت آن همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه میان نهاد کتابخانه‌های عمومی، وزارت ارشاد و استانداری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه قرار بر این شد نهاد کتابخانه‌ها 2 میلیارد تومان، وزارت ارشاد 2 میلیارد تومان و استانداری کرمانشاه 3 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص دهند. 

حسنی خوانسار افزود: همچنین استانداری کرمانشاه متعهد شد چنانچه این اعتبارات از سوی 2 نهاد دیگر تخصیص شود، 2میلیارد تومان دیگر بابت تجهیز این پروژه اختصاص دهد. این مسئول یادآور شد: چنانچه این اعتبارات به پروژه تزریق شود، نهایتا ظرف 2 سال آینده کتابخانه مرکزی استان به بهره‌برداری می‌رسد. 

حسنی خوانسار کتابخانه مرکزی را مادر کتابخانه‌های استان عنوان کرد و افزود: این کتابخانه از بعد فرهنگی یک ضرورت حیاتی است و امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این پروژه را در استان به بهره‌برداری برسانیم. وی اظهار کرد: در صورت بهره‌برداری، شروع کار این کتابخانه با تامین 80 هزار جلد کتاب خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید