• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67783
+
-

خسارت سیل به مزارع پرورش ماهی جبران می‌شود

مدیر شیلات و آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت 48 میلیارد تومانی سیل فروردین ماه به 172 مزرعه پرورش ماهی استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «کوروش یزدان‌پناه» افزود: 172 مزرعه پرورش ماهی استان در سیل فروردین ماه امسال بالغ بر 48 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند که در حال پیگیری جبران خسارات وارده به پرورش‌دهندگان هستیم.

وی اظهار کرد: در جاهایی گفته شد که مزارع پرورش ماهی استان در بستر و حریم رودخانه بوده است، اما برای صدور مجوز مزارع پرورش ماهی حتما باید مجوز برداشت آب، زمین و بستر که شرکت آب منطقه‌ای تشخیص می‌دهد، داشته باشند که مزارع پرورش ماهی خسارت‌دیده مجوزهای لازم را دارند و این گونه نبود که مزارع خود را خودسرانه احداث کنند.

مدیر شیلات و آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین مجوزهای دام‌پزشکی و تمدید پروانه بهداشتی مزارع پرورش ماهی استان مانعی برای جبران خسارت مزارع پرورش ماهی خسارت‌دیده است.

یزدان‌پناه با بیان این‌که در حال حاضر 200 مزرعه پرورش ماهی استان فعال هستند اضافه کرد: در سیل فروردین ماه امسال، تعداد زیادی از مزارع پرورش ماهی استان دچار خسارت شدند که برخی از مزارعی که کمتر خسارت دیده بودند توانستند خود را به چرخه تولید برگردانند و برخی نیز به همین علت همچنان غیرفعالند.

این خبر را به اشتراک بگذارید